شهرخبر

عیادت مقامات سفارت ایران در کابل از مجروحان حادثه تروریستی مسجد قندهار


عیادت مقامات سفارت ایران در کابل از مجروحان حادثه تروریستی مسجد قندهار

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به نمایندگی از سفیر کشورمان از مجروحان حادثه تروریستی مسجد فاطمیه قندهار عیادت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به نمایندگی از سفیر کشورمان با حضور در بیمارستان بقیه‌الله الاعظم (عج) از مجروحان حادثه تروریستی مسجد فاطمیه قندهار عیادت کرد.

وی در حاشیه این عیادت در گفتگو با خبرنگاران گفت: آمریکا و متحدانش در افغانستدن پس از شکست مفتضحانه و خروج ذلیلانه از افغانستان تصمیم گرفتند شیرینی این موضوع را در کام ملت افغانستان و مردم منطقه تلخ کنند لذا پس از ناامیدی از برپایی جنگ داخلی در افغانستان رو به استفاده از نام داعش برای ایجاد ناامنی در افعانستان آوردند.

وی در ادامه افزود: حوادث تروریستی مسجد عیدگاه کابل، مسجد سیدآباد قندوز، مسجد فاطمیه قندهار و چندین تحرک تروریستی در ولایات مختلف افغانستان در همین راستا شکل گرفت که جمهوری اسلامی ایران همه این تحرکات را به شدت محکوم می‌کند و آن را شیطنت جدید محور غربی-عربی در افغانستان می‌داند و از همه کشورهای منطقه می‌خواهد که برای جلوگیری از ادامه این تحرکات تروریستی تلاش خود را مضاعف کنند.

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل ادامه داد: تهران از همان روزهای نخست سقوط دولت سابق افغانستان و براساس رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مردم مظلوم افغانستان تصمیم به ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گرفت که به یاری خداوند تاکنون با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، 10 نوبت کمک‌های ایران به افغانستان ارسال و با همراهی حاکمان کشور برادر و همسایه در اختیار مردم این کشور قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با برنامه‌ریزی و هناهنگی با مقامات جدید افغانستان، کمک‌های خود را به خانواده شهدا و مجروحان حوادث سه‌گانه مساجد عیدگاه کابل، سیدآباد قندوز و فاطمیه قندهار رساند و بخشی از مجروحان این حوادث به درخواست مقامات افغانستان به تهران اعزام شده که الحمدالله کار درمان این عزیزان در حال انجام است.

وی در پایان ضمن محکومیت مجدد این حملات و تحرکات گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته به کمک‌های خود به مردم افغانستان ادامه خواهد داد  و ار مقامات کشور همسایه می‌خواهد جدی‌تر از گذشته به بحث مبارزه با تروریسم جدید در افغانستان ورود کرده و اجازه ادامه این تحرکات علیه مردم این کشور را ندهد.

انتهای پیام/