شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

حمایت از پژوهشگران در دستور کار مجلس قرار گیرد

حمایت از پژوهشگران در دستور کار مجلس قرار گیرد

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش مهم پژوهش در رشد جوامع بشری، گفت: حمایت از پژوهشگران در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی صبح پنج شنبه در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه این کمیسیون از کمیسیون‌های فعال مجلس است، اظهار کرد: رشد و شکوفایی جوامع بشری در طول تاریخ هزار ساله شیعه در سایه پژوهش بوده است.

وی با اشاره به نقش پژوهش در رشد جوامع بشری، افزود: گفت: رشد، توسعه و پیشرفت ایران در سایه پژوهش‌ها انجام شده و باید به این بخش توجه بیشتری شود.

آیت الله فلاحتی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به انجام پژوهش و توجه به مراکز دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: پژوهش جایگاه بسیار مهمی در نظام اقتصادی و تولیدی کشور دارد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام کار مجاهدانه برای تعالی و رشد اقتصادی است، تصریح کرد: ایران داری نیروی انسانی فراوانی است و باید از این نسل جوان برای اعتلای نظام و کشور استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ملت ایران با قدرت معنوی در برابر دنیای غرب و آمریکا ایستاده است، ادامه داد: امروز شاهد تورم بالا در کشور و هنوز در بسیاری از بخش‌ها همانند صنایع به خارج هستیم.

وی بر ضرورت توجه به توانمندی و ظرفیت‌های داخلی و لزوم خوداتکایی تأکید و بیان کرد: قطعاً وابستگی به بیگانگان زمینه عقب ماندگی برای ایران را فراهم می‌کند باید در همه بخش‌ها با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه باید آینده کشور را با استفاده از پژوهشگران بسازیم، گفت: دورنگری و آینده نگریر محصول پژوهش و تحقیق است و اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید پژوهش در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی محور مقاومت و الگو برای قیام‌هایی همانند جنبش وال استریت شده است، افزود: با داشتن چنین ظرفیتی چرا باید همچنان از جنس‌های نامرغوب خارجی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خود نمایندگان هم باید اهل پژوهش باشند، اظهار کرد: باید بودجه‌ای مجزا برای پژوهش تعیین و اهمیت انجام پژوهش به دولتمردان تفهیم شود.

وی در ادامه به برخی مشکلات استان گیلان اشاره کرد و افزود: کمبود منابع آبی برای استانی که برنج تولید می‌کند چالش ساز است و باید این موضوع با انجام اقدامات پژوهشی حل شود.