شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#منابع

جولان خاخام اسرائیلی در خیابان‌های ریاض


جولان خاخام اسرائیلی در خیابان‌های ریاض

منابع از حضور یک خاخام صهیونیستی در خیابان‌های ریاض در عربستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری گزارش دادند که علی رغم ادعاهای عربستان درباره عدم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اما ورود صهیونیست‌ها و هیئت‌های اسرائیلی به عربستان تبدیل به یک موضوع عادی شده است.

در جدیدترین موارد «یعقوب یسرائیل هرتسوگ» یکی از خاخام های اسرائیلی وارد ریاض شده و مورد استقبال یکی از سعودی‌هایی که او را «ابوناصر» می‌خواند قرار گرفت.

این خاخام اسرائیلی نیز گفتگوی گرمی با شهروند مذکور سعودی داشت و از «سلمان عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور تشکر کرد.

«ادی کوهن» روزنامه‌نگار اسرائیلی با انتشار تصویری از حضور این خاخام صهیونیست در عربستان سعودی که در یک سالن پذیرایی حضور داشت و پشت سر او تصاویری از حاکمان عربستان قرار گرفته بود اعلام کرد که این خاخام اسرائیلی به عربستان رفته است.

فوریه گذشته حساب کاربری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به زبان عربی با انتشار کلیپی از این خاخام صهیونیست اعلام کرد که او برای سلامتی محمد بن سلمان دعا میکند.

وی پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه عبری‌زبان «مکور ریشون» گفت که یهودیان زیادی در عربستان سعودی هستند که عمده آن‌ها به واسطه حضور نظامیان یهودی آمریکایی، در این کشور مستقر هستند.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، در عربستان یهودیان زیادی زندگی می‌کردند که در یک قرن اخیر تعداد آن‌ها کاسته شده و در انزوا قرار گرفته‌اند و خاخام «یعقوب هرتسوگ» قصد دارد به زودی صفحه جدیدی را در مناسبات میان ساکنان عربستان و یهودیان باز خواهد کرد.

این خاخام ساکن قدس اشغالی همچنین گفت که در 25 سال‌ گذشته بارها به عربستان سفر کرده و بذر انواع محصولات کشاورزی از اسرائیل به عربستان سعودی صادر کرده است و مسئولان سعودی او را با عنوان اصلی‌ترین خاخام عربستان می‌شناسند.

او گفت که ساکنان عربستان نظرات مختلفی درباره رژیم صهیونیستی دارند و به علت مسأله فلسطین، به این رژیم به دید دشمن می‌نگرند، اما در سال‌های اخیر اوضاع کمی تغییر کرده است.

انتهای پیام/