شرکت داروسازی انگلیسی آسترازنکا، نتایج مثبت بیشتری را در مورد آزمایش مخلوطی از آنتی بادی‌های ویروس کرونا بدست آورده است.

به گزارش علاج نیوز، شرکت انگلیسی آسترازنکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که داروی “کوکتل” آنتی بادی که از مخلوط دو آنتی بادی تهیه شده است، در مواردی که در بیمارستان بستری نشده و علائم آن‌ها بین خفیف تا متوسط ​​است میزان مرگ و میر را کاهش داده است.

این درمان که با نام AZD ۷۴۴۲ شناخته می‌شود، در مرحله سوم یا آخرین آزمایشات بالینی قرار دارد تا ایمنی و کارایی آن ارزیابی شود.

“AstraZeneca” فاش کرد که این دارو خطر ابتلا به بیماری شدید “Covid-۱۹” یا مرگ را در بیمارانی که به مدت هفت روز یا کمتر علائم نشان دادند، ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و به هدف اصلی آزمایش می‌رسد.

هیو مونتگومری سرپرست این آزمایش، توضیح داد: با وجود موارد جدی عفونت‌های COVID-۱۹ در سراسر جهان، نیاز زیادی به درمان‌های جدید مانند AZD ۷۴۴۲ وجود دارد که می‌تواند برای محافظت از جمعیت آسیب پذیر استفاده شود. و همچنین می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت بیماری جدی کمک کند.

او ادامه داد: این نتایج مثبت نشان می‌دهد که دوز عضلانی راحت AZD ۷۴۴۲ ( کوکتل آنتی بادی) می‌تواند نقش مهمی در کمک به مبارزه با این اپیدمی ویرانگر داشته باشد. 

بیشتر بخوانید

آنتی‌بادی علیه سویه دلتا تا چه زمانی در بدن باقی خواهد ماند؟

معاون اجرایی تحقیقات و توسعه زیست دارویی در AstraZeneca می‌گوید: مداخله زودهنگام با آنتی بادی‌های ما می‌تواند پیشرفت بیماری شدید را با محافظت بیش از ۶ ماه به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این آزمایش شامل ۹۰۳ شرکت کننده بود که ۹۰ درصد آن‌ها در معرض خطر بالای ابتلا به “کووید -۱۹” شدید بودند.

واکسن جداگانه Covid-۱۹ AstraZeneca، که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده بود. به فعال سازی کمپین واکسیناسیون سریع انگلیس علیه کووید -۱۹ کمک کرد.

بانگالوس افزود: این شرکت بدون ورود به جزئیات، داده‌ها را با مقامات بهداشتی در میان می‌گذارد.


منبع: روسیا الیوم