شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت خارجه#جشن تولد#رئیسی

جشن تولد وزارت خارجه سید ابراهیم رئیسی برای انریکه مورا

کدخبر: 448880
اقتصاد نیوز : روزنامه اصولگرای وطن امروز اعلام کرد که وزارت خارجه دولت رئیسی برای انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فرستاده برجام، جشن تولد تدارک دیده بود.

به گزارش اقتصادنیوز ، روزنامه وطن امروز مدعی شد که تهران برای معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر اخیرش به ایران، مراسم تولد برگزار کرده است.

بنا به ایسنا، این روزنامه نوشت: «انریکه مورا معاون جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه هفته گذشته با سفر به تهران با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت‌وگو کرد. در این نشست مقرر شد رایزنی‌ها طی ۲ هفته آینده در بروکسل ادامه یابد و معاون وزیر امور خارجه در این نشست گفت ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است. البته شنیده‌های خبرنگار «وطن‌امروز» حاکی است در جریان سفر انریکه مورا به تهران و دیدار با معاون سیاسی وزیر امور خارجه، یک جشن تولد برای انریکه مورا تدارک دیده شده بود! اقدامی که با توجه به وضعیت مناسبات ایران و طرف مقابل بر سر برجام و همین‌طور با توجه به خلف وعده اروپا و آمریکا برای اجرای تعهدات‌شان در برجام و طلبکاری آنها برای فشار بر ایران، اقدام بجایی نبود کما اینکه مقامات اروپایی پس از این دیدار در تهران لحن طلبکارانه خود را در قبال ایران ادامه دادند. به عنوان مثال وزارت خارجه فرانسه در ادامه اتهام‌زنی‌های بی‌اساس، ضمن درخواست از تهران برای همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تأکید کرد ایران باید تمام اقدامات ناقض توافق هسته‌ای را متوقف کند. 

این در حالی است که طرف‌های غربی قدم اول را در راه نقض توافق با ایران برداشتند و جمهوری اسلامی ایران با استعانت از قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران توانست اقدام متقابل انجام دهد. 

جمهوری اسلامی ایران با توقف اجرای داوطلبانه‌ پروتکل الحاقی و تثبیت پیشرفت‌های هسته‌ای خود طی این مدت، ضمن عدم وقت‌کشی توانست برگ برنده‌ای موثر در برابر طرف غربی برای مذاکرات آینده داشته باشد. به عبارت دیگر اجرای قانون مجلس توانست در برابر بدعهدی‌های اروپا و آمریکا، موازنه را درست کرده و به نفع ایران رقم بزند تا بتواند امتیازات بیشتری در زمینه‌ رفع تحریم‌ها به دست آورد. »