شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#برلین#لهستان#وزیر کشور

تهدید آلمان برای بازگرداندن پناهندگان به یونان/حمایت برلین از اقدامات ورشو علیه پناهجویان


تهدید آلمان برای بازگرداندن پناهندگان به یونان/حمایت برلین از اقدامات ورشو علیه پناهجویان

وزیر کشور آلمان ضمن حمایت از اقدامات سختگیرانه لهستان برای مقابله با پناهجویان، یونان را تهدید کرد که اگر درخواست کمک مالی آلمان برای اسکان پناهندگان در خاک خود را نپذیرد آن‌ها را به این کشور باز می‌گرداند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان که آخرین روزهای مسئولیت خود در دولت تحت صدر اعظمی "آنگلا مرکل" را می گذراند یونان را تهدید کرده که به زودی همه پناهجویانی که از از این کشور به آلمان آمده اند را باز می گرداند.

وی به همتای یونانی خود مبلغی بالغ بر 50 میلیون یورو را پیشنهاد داده تا تا پناهندگان در این کشور را به گونه ای انسان دوستانه اسکان داده و تحت مراقبت قرار دهد تا به این ترتیب دادگاه های آلمان هم دیگر با مسئله بازگرداندن پناهندگان به یونان مخالفت نکنند.

البته آتن هنوز با امضای این قرارداد موافقت نکرده است. زیهوفر حالا می خواهد یک بار دیگر تلاش کند پناهندانی که از یونان به آلمان آمده اند و در آنجا درخواست پناهندگی کرده اند را به یونان باز گرداند.

وزیر کشور آلمان همچنین تاکید کرد : در میان چالش های سیاست مهاجرتی فعلی ما باید ابتدا به مسئله مهاجرت های ثانویه بپردازیم یعنی مهاجرت بعدی پناهندگان از یک کشور اروپایی به کشوری دیگر. به گفته وی راه حل این مسئله حتی در دوران انتقال برای تغییر دولت هم نباید به تعویق بیفتد.

"زیهوفر" در بخش دیگری از سخنانش از اقدام لهستان در اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه مهاجران حمایت کرده و گفت: ما از دولت لهستان در مقابله با مهاجرت های غیر قانونی حمایت می کنیم.

البته بروکسل با این گونه اقدامات سختگیرانه از طرف لهستان که تا به حال منجر به قربانی شدن تعدادی از پناهجویان در مرزها شده است مخالف است، اما عملا کاری برای اسکان این پناهندگان نمی کند.

لهستان با توجه به شمار روزافزون پناهندگان در مرزها با بلاروس کنترل های مرزی را به شدت تشدید کرده است و برای این منظور به صورت فزاینده ای از نیروهای ارتش استفاده می کند.

وزارت دفاع لهستان روز گذشته اعلام کرد که تقریبا حدود 6 هزار نیروی ارتش را در منطقه مرزی مستقر کرده که تعداد آن ها دو برابر نیروهای مستقر در آخر هفته گذشته است.

پارلمان لهستان هم به طرح دولت برای ساخت حصار محکم دائمی در مرز بلاروس رای مثبت داد. علت این اقدام لهستان مقابله با هجوم پناهندگان از بلاروس است.

مهاجران شرایط بسیار سختی را در مناطق مرزی لهستان دارند. اخیرا هم پلیس در این منطقه یک جسد دیگر از مهاجران را پیدا کرده است.

نمایندگان پارلمان این کشور چند روز پیش هم با اکثریت آراء به طرح تمدید 60 روزه وضعیت اضطراری در مرزهای لهستان رای مثبت دادند. پیش از این رئیس جمهور لهستان پبشنهاد این طرح را ارائه داده بود. در سایه این طرح ورود خبرنگاران و نهادهای امدادی به این منطقه ممنوع است.

سازمان عفو بین‌الملل از لهستان خواسته تا وضعیت فوق العاده در این منطقه را لغو کرده و مراقبت و تامین مناسب نیازهای پناهندگان و رسیدگی به درخواست های پناهندگی آن ها را در دستور کار قرار دهد.

سازمان حمایت از پناهندگان در آلمان ( پرو آسیل) انتقاد شدیدی به سیاست های پناهندگی وزیر کشور آلمان وارد و اعلام کرده : زیهوفر خیلی درباره اروپا، انسانیت و حاکمیت قانون صحبت می کند، اما در برابر نقض آشکار قوانین پناهندگی، کرامت انسانی و ممنوعیت اخراج ها سکوت می کند.

این نهاد حقوق بشری اعلام کرد: زیهوفر می خواهد از روند رویارویی لهستان در مقابل پناهندگان حمایت کند. لهستان قواعد اروپایی و بین المللی را نادیده می گیرد. دقیقا همین سیاست ها است که کنوانسیون پناهندگان ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را نادیده می گیرد.

رسانه های آلمانی امروز ( چهارشنبه) از برنامه وزارت کشور آلمان برای همکاری مرزی با لهستان خبر داده اند.

هورست زیهوفر از طرح گشت مشترک مرزی ماموران دو کشور سخن گفته است. وزیر کشور آلمان همچنین اعلام کرده است که برنامه‌ای برای بستن موقت مرز این کشور با لهستان ندارد. به اعتقاد وی چنین امری مغایر با سیاست‌های عمومی اتحادیه اروپا است.

وزیر کشور آلمان اعلام کرده است که در همراهی با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای مانع شدن از پرواز هواپیماهای حامل پناهجو به بلاروس در پیش خواهد گرفت.

هورست زیهوفر اعلام کرده است که با توجه به نفوذ و حمایت دولت روسیه از دولت لوکاشنکو در بلاروس، عملا یافتن راه‌حلی برای مشکل مهاجرت غیرقانونی به اروپا منوط به جلب نظر مساعد روسیه و همراهی آن کشور است.

انتهای پیام/