دانشمندان آمریکایی در یک جراحی موفق شدند کلیه یک خوک را به انسان پیوند بزنند.

به گزارش علاج نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز برای نخستین بار در جهان جراحان آمریکایی موفق به پیوند کلیه حیوان به انسان شدند.

این عمل جراحی که در نیویورک صورت گرفت، متخصصان اقدام به پیوند کلیه یک خوک به انسان کردند. از آنجا که احتمال پس زدن اندام پیوند خورده زیاد بود، دانشمندان در ابتدا کلیه خوک را به مدت ۵۴ ساعت مورد مطالعه و نمونه برداری قرار دادند.

عمل پیوند

دانشمندان آمریکایی از جنبه مهندسی ژنتیک اقدام به پاکسازی و آماده سازی کلیه خوک برای پیوند به انسان کرده و موفق شدن طی یک جراحی پیچیده آن را به یک بیمار پیوند بزنند.

کلیه خوک

مهندسان ژنتیک با تغییراتی که ایجاد کردند باعث شدند مولکولی که باعث تحریک پس زدن پیوند می‌شود کنترل شود. در این عمل، کلیه خوک به یک بیمار مرگ مغزی که دچار نارسائی کلیه شده بود پیوند زده شد.

کادردرمان

دانشمندان کلیه پیوند زده شده به رگ‌های بیمار را به مدت ۳ روز در خارج از بدن نگاه داشتند تا به طور همزمان بر روی آن مطالعات خود را ادامه دهند. دکتر رابرت مونتگومری، جراح این عمل می‌گوید پیوند کلیه صورت گرفته بسیار طبیعی است و تاکنون عوارضی در این زمینه دیده نشده است.

پیوند اعضا

هم اینک بیش از ۹۰ هزار نفر در آمریکا در انتظار پیوند کلیه هستند. شواهد پزشکی نشان می‌دهد این عمل با موفقیت انجام گرفته و بدن بیمار کلیه پیوند خورده را پس نزده است. موفقیت در این روش می‌تواند منجر به انقلابی در پزشکی و جراحی پیوند کلیه باشد. هم اکنون میلیون‌ها نفر در جهان به دلیل مشکلات کلیوی مجبور به دیالیز هستند و در صف دریافت کلیه قرار دارند.