شهر خبر

انجام 36جراحی دردناک برای نجات کودک 2 ساله

جراحی کودکان به دلیل جثه کوچک و ظریفی که دارند بسیار سخت است. شاید برایتان عجیب و باورنکردنی باشد اما کودک 2 ساله ای برای زنده ماندن 36 عمل جراحی انجام داد.

انجام 36جراحی دردناک برای نجات کودک 2 ساله

به گزارش منیبان؛ "الا داویس" کودکی است که از یک وضعیت نادر رنج می برد و وضعیت او باعث شده که نتواند غذا را ببلعد به همین دلیل او را زیر تیغ جراحی بردند تا معده اش را باز کنند. او تا به اکنون 35 جراحی را در عرض دو سال انجام داده است و اکنون سی و ششمین جراحی او انجام شده است.

" الا " قبل از اینکه متولد شود، پزشکان تشخیص دادند که او به وضعیتی دچار شده که قلبش سمت راست بدن قرار دارد اما این موضوع خیلی مشکل بزرگی به نظر نمی رسید. از ماه ششم بارداری، مادر او را در بیمارستان بستری کردند و کودک نیز زود متولد شده بود و در نتیجه باید او را داخل دستگاه می گذاشتند.

تقریبا سه روز بعد از تولدش بود که جراحی بزرگی انجام دادند و این عمل جراحی 6 ساعت طول کشید اما این جراحی ارتباطی به مشکل قلب او نداشت. مشکلی که وجود داشت این بود که بخشی از مری او به جریان راه تنفسی اش چسبیده شده بود و او 9 هفته در بیمارستان به طور پشت سر هم بستری بود تا وضعیتش بهبود پیدا کند. آن زمان هیچ کس باور نمی کرد که این نوزاد کوچک 35 جراحی دیگر هم در پیش داشته باشد و بیمارستان رفتن به بخشی از زندگی او تبدیل شود.

علائم بیماری او با کمی سرفه خودش را نشان داد اما وضعیتش بسیار بد شده بود و مدام با جراحی او را نجات می دادند. پزشکان اول تشخیص برونشیت داد بودند اما بعدها متوجه شدند که مشکل این نیست و ماجرا جدی تر از یک برونشیت ساده است و مرتب نیاز به جراحی های پی در پی برای نجات این وجود دارد.

حالا پس از 36 عمل جراحی سنگین، " الا" می تواند نفس بکشد و کمی هم غذا بخورد و در بهترین حالت خودش به سر می برد. پدر و مادر این کودک شرایط خیلی سختی دارند، زیرا باید مدام مراقب باشند تا ببینند که نفس می کشد یا خیر. هیچ چیز در مورد او قطعی نیست و جراح اعلام کرده که شدید ترین مورد از این نوع بیماری است که این پزشک تابه حال دیده است.

وبگردی