شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#افغانستان#طالبان#چین#مسکو

چین: روابط سازنده را با دولت افغانستان به رهبری طالبان ادامه می‌دهیم


چین: روابط سازنده را با دولت افغانستان به رهبری طالبان ادامه می‌دهیم

نماینده چین در نشست مسکو گفت که پکن در مسائل داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند و روابط سازنده‌اش را با دولت به رهبری طالبان ادامه می‌دهد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نماینده چین در نشست مشورتی مسکو با حمایت از شرکت طالبان در این نشست از نمایندگان دیگر کشورهای شرکت‌کننده خواست تا در بازسازی افغانستان همکاری کنند.

به گزارش «تلویزیون ملی»، نماینده چین افزود: ما با حکومتی به رهبری طالبان کار می‌کنیم، در امور داخلی افغانستان مداخله نکرده و روابط سازنده خود را با افغانستان ادامه می‌دهیم.

براساس این گزارش، نماینده چین در ادامه تاکید کرد که جامعه جهانی باید پیشرفت‌های دو ماه گذشته را نادیده نگیرند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این در ارتباط با تحولات اخیر افغانستان گفته بود که تحریم ها علیه طالبان باعث حل مسائل و مشکلات این کشور نخواهد شد.

به گفته وانگ جامعه بین‌الملل باید افغانستان را به سمت مسیر صحیح و مثبت هدایت کند.

ونگ تصریح کرده بود که جامعه بین‌الملل باید به دنبال کمک به توسعه و بهبود وضعیت در افغانستان در مسیر صحیح باشد و با حمایت از بازسازی صلح آمیز این کشور سطح زندگی مردم را بالاتر برده و ظرفیت توسعه مستقل این کشور را افزایش دهد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز چندی قبل، چین را از شرکای عمده افغانستان خواند که برای بازسازی و سرمایه‌گذاری در این کشور اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/.