شهرخبر

بیشترین ارزش معاملات سهام(۲۸مهر) / شپنا به صدر ارزش معاملات بازگشت

امروز معامله‌گرها ۱۱۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۹درصد از کل سهام دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر معامله شد.

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ روز جاری در مجموع بیش از چهار هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «شتران»، «کالا»، «فرابورس» و «آریان» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در آخرین روز هفته معادل ۱۱۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، پالایش نفت تهران پس از معاملاتی به ارزش حدود ۱۰۰میلیارد تومان دوم شد و سهام بورس کالای ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام ایران‌ تایر (پتایر) پس از بازگشایی ۷.۱درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام پالایش نفت تهران (شتران) با افت ۸.۹درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۴۷۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۴۵۰میلیارد تومانی دوم شد و «فرآورده‌های نفتی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۹درصد از کل سهام دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر (حبندر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۱۹.۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در یک سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۵۲نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.07.28

رتبه بندی ارزش معاملات 00.07.28.gif