شهرخبر

عضو حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد؛

بارزانی گزینه حزب دموکرات برای پست ریاست جمهوری عراق است

بارزانی گزینه حزب دموکرات برای پست ریاست جمهوری عراق است

حزب دموکرات کردستان عراق به دنبال این است که پست ریاست جمهوری عراق را به دست آورد و برای این منظور در حال گفتگوهایی با گروههای سیاسی کُرد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، مهدی عبد الکریم عضو حزب دموکرات کردستان عراق در سخنانی اعلام کرد که حزب متبوع او قصد دارد نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم، را به عنوان گزینه ریاست جمهوری عراق معرفی کند.

این عضو حزب دموکرات کردستان عراق با بیان این موضوع افزود: حزب دموکرات در حال انجام گفتگوهایی با گروه های سیاسی کُرد که در انتخابات اخیر پیروز شده اند، است تا اینکه بتوانند یک نامزد واحد و قوی را برای ریاست جمهوری عراق ارائه کنند.

عبد الکریم با بیان اینکه نیچروان بارزانی قوی ترین نامزد برای پست ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: بارزانی در خصوص زبان عربی هیچ مشکلی ندارد و پس از موفقیتی که در مدیریت اقلیم داشته، در استان های جنوبی و مرکزی عراق هم از مقبولیت برخودارد.

شایان ذکر است درحالی که حزب دموکرات کردستان عراق به عنوان حزبی که بیشترین کرسی پارلمانی را در بین احزاب کرد به دست آورده تلاش می کند تا ریاست جمهوری عراق را به خود اختصاص دهد، اتحادیه میهنی کردستان عراق دیگر حزب مهم اقلیم بر این تاکید دارد که ریاست جمهوری عراق سهم این حزب بوده و گزینه اصلی خود را نیز برهم صالح، رئیس جمهور کنونی عراق اعلام کرده است.