شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#پول ملی

توجه به حفظ ارزش پول ملی در بودجه ۱۴۰۱/ میرکاظمی: از همدلی دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه استفاده می کنیم


توجه به حفظ ارزش پول ملی در بودجه 1401/ میرکاظمی: از همدلی دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه استفاده می کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همدلی بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه بهترین فرصت برای اعمال تغییراتی ضروری در ساختار بودجه است، گفت: دولت تلاش می‌کند که در بودجه سال ۱۴۰۱ برنامه‌ای تنظیم شود تا ارزش پول ملی کاهش پیدا نکند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست هم اندیشی و هم افزایی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه‌های ریاست جمهوری و نیز اسناد بالادستی، تغییرات اساسی و ضروری در ساختار بودجه مورد تأکید است.

وی افزود: در افزایش درآمد و سطح رفاه مردم اتفاق خاصی نیفتاده و برای خروج از این روند باید بر شاخص های کلان اقتصادی تمرکز شود. دولت تلاش می‌کند که در بودجه سال 1401 برنامه‌ای تنظیم شود تا در هیچ جا ارزش پول ملی کاهش پیدا نکند.

میرکاظمی ادامه داد: همدلی بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه بهترین فرصت برای اعمال تغییراتی ضروری در ساختار بودجه است. با تغییر ریل اقتصادی کشور، قطعاً شرایط رو به بهبود و تغییر خواهد رفت ولی طراحی جدید و تغییر ساختار، بی تردید زمان نیاز دارد.

وی گفت: اگر ثبات اقتصادی که شرط اصلی حضور سرمایه گذار و بخش خصوصی در اقتصاد کشور است حاصل شود اعتماد بخش خصوصی نیز بدست خواهد آمد. اولین گام تغییرات اساسی و ثبات اقتصادی خروج دولت از اقتصاد است.

انتهای پیام/