شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#کارگردان

کشاورز: فیلم‌های تجربی می‌تواند تنفس تازه‌ای را به شرایط موجود در سینما ببخشد


کشاورز: فیلم‌های تجربی می‌تواند تنفس تازه‌ای را به شرایط موجود در سینما ببخشد

یک کارگردان تأکید کرد: به نظر من صرف یدک‌کشی عنوان حمایت از فیلم‌های تجربی کافی نیست و متولیان فیلمسازی باید برای حمایت، دفاع و تعریف بودجه این بخش، تلاش کنند چراکه این بخش می‌تواند تنفس تازه‌ای را به سینما ببخشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سعید کشاورز کارگردان سینما درباره برگزاری این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: به نظر می‌رسد که دوره سی و هشتم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نسبت به سال گذشته که سال اول شیوع ویروس کرونا در کشور بود، استقبال بهتری داشته است.

او درباره تمرکز این جشنواره بر فیلم‌های تجربی خاطرنشان کرد: تمرکز سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بر فیلم‌های تجربی اتفاق بسیار درست و مبارکی‌ است. اینکه جریان‌های جدید به واسطه سینمای تجربی شکل می‌گیرند، انکارناپذیر است، ما باید به بخش تجربی فیلمسازی اهمیت بیشتری دهیم چراکه فیلمسازان تجربی در سال‌های گذشته مهجور مانده‌اند؛ معمولاً جوایز اصلی جشنواره‌ها به این بخش تعلق نمی‌گیرد و بودجه‌های تعریف شده درستی در اختیارشان نیست.

این کارگردان با اشاره به اهمیت سینمای تجربی تأکید کرد: به نظر من صرف یدک‌کشی عنوان حمایت از فیلم‌های تجربی کافی نیست و متولیان فیلمسازی باید برای حمایت، دفاع و تعریف بودجه این بخش، تلاش کنند چراکه بخش تجربی می‌تواند نگاه و تنفس تازه‌ای را به شرایط موجود در سینما تزریق کند.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اسکار کوالیفاید شدن سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: واقعیت این است که اسکار کوالیفاید شدن جشنواره فیلم کوتاه تهران در نفس خود اتفاق خوب و انگیزه‌بخشی است و به فیلمسازان انگیزه می‌دهد که آثار بهتری را تولید کنند اما این مساله قابل ذکر است که جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها نباید عنوان اسکار کوالیفاید شدن را یدک بکشد بلکه باید شاهد برگزاری جشنواره‌ای در همین سطح برای همه بخش‌ها باشیم که برای این مسیر نیز تلاش شده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اسکار کوالیفاید شدن نباید به یک جریان تشریفاتی تبدیل شود بلکه انجمن سینمای جوانان ایران و نهادهای متولی فیلمسازی باید فیلمسازانی را مورد حمایت قرار دهند که آثاری را در سطح بین‌الملل به مرحله تولید می‌رسانند و علاوه بر انگیزه ایجاد شده در میان فیلمسازان به تربیت آن‌ها نیز همت گمارند.

 

انتهای پیام/