شهرخبر

وضعیت خطرناک کرونایی ۶ منطقه و اعمال محدودیت‌های جدید در مسکو


وضعیت خطرناک کرونایی 6 منطقه و اعمال محدودیت‌های جدید در مسکو

در حالی‌که رکورد جدید تلفات روزانه کرونا در روسیه ثبت شده، وزیر بهداشت از و ضعیت وخیم اپیدمی در ۶ منطقه از این کشور خبر داد و شهردار مسکو نیز محدودیت‌های جدیدی، از جمله قرنطینه خانگی سالمندان را به اجرا گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه یادآور شد که وضعیت اپیدمی ویروس کرونا در شش منطقه از این کشور خطرناک شده است.

وی گفت: «وضعیت اپیدمی در مناطق مختلف روسیه یکسان نیست، در حال حاضر شش منطقه وضعیت وخیمی دارد: جمهوری اودمورتسک، منطقه پرمسک، منطقه اورنبورگ، جمهوری تاتارستان، جمهوری باشکورتوستان و منطقه تومنسک.»

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به افزایش بیمارهای بستری که نیاز به دستگاه تنفس با اکسیژن دارند، افزود: «حدود 30 درصد از تخت‌های بیمارستانی در بسیاری از مناطق کشور به مبتلایان به کووید-19 اختصاص یافته است.»

به گفته موراشکو، بخش عمده بیماران، شهروندانی هستند که هنوز خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه نکرده‌اند. وی همچنین اعلام کرد که حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر، علاوه بر دو نوبت واکسن، واکسیناسیون یادآور خود را نیز انجام داده‌اند.

"سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو نیز شب گذشته اعلام کرد که محدودیت‌های جدیدی در رابطه با افزایش شیوع بیماری کرونا در پایتخت روسیه اعمال خواهد شد.

به گفته وی، از تاریخ 25 اکتبر (سوم آبان ماه) شهروندان بالای 60 سال و شهروندان دارای بیماری‌های مزمن باید رژیم قرنطینه خانگی را رعایت کنند، جز افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده یا در نتیجه ابتلا طی چند ماه گذشته، مصونیت موقت پیدا کرده‌اند.                                  

سوبیانین افزود که کارفرمایان در شهر مسکو نیز موظفند بیش از 30 درصد از کارکنان خود و تمامی کارکنان بالاتر از 60 سال و دارای بیماری‌های مزمن را به سیستم کار از راه دور منتقل کنند.

 شهردار مسکو یادآور شد که این محدودیت‌ها تا 25 ماه فوریه سال 2022 (6 اسفند ماه) اجرا خواهند شد.

به گفته این مقام، تاکنون در پایتخت روسیه حدود 5 میلیون نفر، حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که اکثر آنها افراد میانسال به بالا هستند.

شمار قربانیان کرونا در روسیه از 226 هزار نفر هم گذشت

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته یک هزار و 28 مورد افزایش یافت که بیشترین موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه است. این شاخص یک روز قبل یک هزار و 15 مورد ثبت شده بود. بدین ترتیب، در مجموع تا به امروز 226 هزار و 353 شهروند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه نیز طی شبانه روز گذشته 34 هزار و 73 مورد افزایش یافت تا در مجموع تعداد افراد مبتلا به  8 میلیون و 94 هزار و 825 نفر برسد.

در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 802 هزار و 760 نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد شهروندان روس معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 25 هزار و 231 نفر افزایش یافته تا تعداد شهروندان روس درمان شده به 7 میلیون و 65 هزار و 712 نفر برسد.

انتهای پیام/