شهرخبر

کوچک‌ترین کنسول بازی جهان ساخته شد

کوچک‌ترین کنسول بازی جهان ساخته شد

کوچک‌ترین کنسول بازی دستی جهان که اندازه‌ی یک تمبر پستی است توسط مهندسان آمریکایی تولید شده است و کاملا مشابه نسخه اصلی کار می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، کنسول بازی "Thumby" ساخته شرکت "TinyCircuits" مستقر در اوهایو است. این دستگاه پنج بازی قدیمی از جمله "خانه‌سازی"، "مار بازی" و "مهاجمان فضا" دارد.  

کاربران می‌توانند با استفاده از نرم افزار برنامه‌نویسی "MicroPython" بازی‌های خود را طراحی کنند و با استفاده از کابل اتصال، با دیگران بازی‌های گروهی انجام دهند.

صفحه نمایش آن از نوع اولد(OLED) بوده و حفره‌ی کوچکی که روی آن وجود دارد امکان اتصال آن به دسته کلید را فراهم می‌کند. قیمت مدل خاکستری این کنسول ۱۹ دلار است و برای سایر رنگ‌ها و تجهیزات جانبی باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. هر کنسول دارای باتری، دکمه بازی، دکه خاموش و روشن، صفحه نمایش و یک کابل UBS برای شارژ و به‌روزرسانی نرم‌افزاری است.

"بن رز"(Ben Rose) مهندس اصلی ساخت این کنسول بازی می‌گوید: هدف من از ساخت "Thumby" ساخت کوچک‌ترین کنسول بازی جهان بود.

ما محصولی کوچک با کیفیت بالا تولید کرده‌ایم. این کنسول پروژه شخصی من بود اما وقتی واکنش مردم به نمونه اولیه آن را دیدیم این دستگاه را تبدیل به یکی از محصولات "TinyCircuits" کردیم.

این کنسول را می‌توان به عنوان جاکلیدی استفاده کرد و بازی‌های جدیدی برای آن ساخت. این کنسول جیبی در کنفرانس "GDex" در کلمبوس، اوهایو مقام خلاقانه‌ترین محصول را دریافت کرده است.

"کن برنز"(Ken Burns)، رئیس شرکت "TinyCircuits" می‌گوید: فکر می‌کنم این کوچک‌ترین کنسول بازی جهان است و من نتوانستم چیزی کوچک‌تر از آن پیدا کنم.

انتهای پیام