شهر خبر

دلخوش در صحن مجلس:

شورای عالی هماهنگی سران قوا نباید قانونگذاری کند

شورای عالی هماهنگی سران قوا نباید قانونگذاری کند

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: قانونگذاری وظیفه مجلس شورای اسلامی است و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نباید در امر قانونگذاری دخالت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: شاهد افزایش قیمت قبوض برق هستیم و لازم است جلسه‌ای با مشارکت کمیسیون‌های اصل ۹۰ و انرژی و همچنین هیئت رئیسه مجلس برگزار شود و وزیر نیرو باید در خصوص پول‌های اضافه دریافت شده از مردم پاسخ دهد.

وی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری برای مبارزه با جنگ اقتصادی، دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را دادند اما تذکر دادند که آنها نباید در امر قانونگذاری دخالت کنند. بر این اساس برداشت از تبصره ۴ بودجه یا برخی از موارد این‌چنینی، نیاز به حکم قانونی دارد و تعدد جایگاه قانونگذاری نباید وجود داشته باشد چرا که قانونگذاری مربوط به مجلس است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی درباره مسئله تأمین قیر گفت: رویه تأمین قیر در کشور باید تغییر کند چرا که دو روز پیش اعتبار پیش‌بینی شده برای این موضوع ابلاغ شد اما بلافاصله دو میلیون تومان قیمت قیر افزایش پیدا کرد.

دلخوش اظهار داشت: سالانه دو و نیم میلیون تن قیر در کشور نیاز است، بنابراین باید این موضوع خارج از سیستم بورس و پالایشگاه‌های خصوصی، پیش‌بینی و نهایتاً باید در قبال آن به پالایشگاه‌ها، نفت یا مواد نفتی داده شود.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ‌برای خدمت‌رسانی به مردم باید در دستور کار قرار گیرد، آسفالت کردن مسیر روستا و شهرها است.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون انرژی درباره مسئله برق جلسه‌ای گذاشته است. همچنین موضوع تأمین قیر هم طی روزهای آینده با حضور مسئولان بررسی خواهد شد.