شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#امارات#جزیره#منابع

امارات در جزیره سقطری یمن جای پای اسرائیل گذاشت


امارات در جزیره سقطری یمن جای پای اسرائیل گذاشت

منابع یمنی به اقدامات و فشارهای فزاینده امارات به ساکنان جزیره سقطری اشاره کردند که با اهداف توسعه طلبانه صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع محلی یمنی از اقدام شرکت اماراتی «دکسیم پاور» در قطع جریان برق ساکنان جزیره سقطری خبر دادند.

این منابع بیان کردند: هدف از این اقدام امارات وادار کردن آنها به پرداخت پول بیشتر است.

منابع یمنی تاکید کردند: شرکت اماراتی از یکشنبه گذشته برق ساکنان «حدیبو» را قطع کرده است و از شهروندان خواسته است که قبض‌هایی که 600  هزار ریال است را بپردازند.

این منابع افزودند: پرداخت این مبالغ خارج از توان ساکنان است و بر دامنه رنج آنها در سایه فروپاشی اقتصادی و قطع حقوق‌ها می‌افزاید.

منابع یمنی بیان کردند: ساکنان سقطری مراتب ناخرسندی عمیق و اعتراضات خود را به اقدامات اماراتی‌ها و باج گیری شرکت اماراتی از آنها ابراز داشته‌اند.

این منابع تاکید کردند: ساکنان به سبب گرمای شدید با قطع برق در وضعیت بغرنجی قرار دارند.

این اولین بار نیست که اماراتی‌ها دست به چنین اقداماتی می زنند، آنها قبلا هم در ماه ژوئن این کار را انجام داده بودند تا به علت اعتراضات ضد اماراتی، ساکنان را مجازات کنند.

منابع محلی تاکید کردند که اماراتی‌ها با زور شبه نظامیان وابسته به خود موسوم به شورای انتقالی مبالغ تحمیل شده به ساکنان را دریافت می‌کنند.

به گفته این منابع یمنی اماراتی‌ها قبلا هم برق منازل و مراکز تجاری در سقطری را قطع کرده و 100 هزار ریال یمنی برای هر مرکز تجاری در راستای باج گیری، وضع کرده بودند و آنها را مجبور به پرداخت آن کردند.

همزمان منابع یمنی از افزایش قیمت سوخت از سوی شرکت اماراتی «ادنوک» خبر دادند و اینکه نرخ سوخت افزایش یافته است و هر بیست لیتری سوخت 19000 ریال یمنی است.

ناظران امور بر این باورند که این اقدامات امارات در راستای فشار به ساکنان به منظور پذیرش نیروهای ابوظبی در این جزیره و وادار کردن ساکنان به پروژه‌ها و خواسته‌های توسعه طلبانه امارات در این جزیره است.

این ناظران این روش را مشابه شیوه صهیونیزم بین الملل در فلسطین در اوایل قرن بیستم دانستند.

انتهای پیام/