شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#خاورمیانه

عربستان میزبان همایش اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه


عربستان میزبان همایش اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه

عربستان شنبه آینده میزبان همایش اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، شنبه آینده عربستان میزبان «انجمن ابتکار سبز عربستان» و «اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه» خواهد بود.

در بیانیه‌ای روز سه شنبه، کابینه عربستان از حضور رهبران و سران دولتها و دولتهای جهان، نمایندگان آنها و شرکت کنندگان در مجمع و اجلاس که عربستان طی 23 تا 25 اکتبر میزبان آنها خواهد بود، استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: میزبانی این مجمع و اجلاس ناشی از نقش اصلی عربستان در حفظ آب و هوا و حمایت از تلاش‌های بین المللی برای مقابله با چالش‌های اصلی مربوط به محیط زیست است.

عربستان سعودی برای شرکت در این همایش دعوتنامه‌هایی را برای بسیاری از سران کشورهای جهان ، مقامات دولتی و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ در کشورهای دعوت شده ارسال کرد.

همچنین تعدادی دیگر از سران سازمان‌های بین‌المللی ، دانشگاهیان ، متخصصان حوزه محیط زیست و نهادهای جامعه مدنی نیز به این همایش دعوت شده‌اند.

پیش از این روزنامه ایندیپندنت با انتشار مقاله‌ای به طرح عربستان موسوم به «ابتکارهای سبز» در راستای چشم انداز 2030 «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی پرداخت. «دیوید هاردینگ» روزنامه نگار ایندیپندنت در این زمینه اظهار داشت، این طرح بخشی از برنامه چشم انداز 2030 عربستان است که قصد دارد با این کار از وابستگی به نفت رهایی یابد.

عربستان سعودی به عنوان یکی از قدرت‌های خاورمیانه ادعا می‌کند که قصد دارد در راستای برنامه‌های زیست‌محیطی 40 میلیارد درخت در سراسر منطقه بکارد. در واقع عربستان قصد دارد به عنوان یک رهبر منطقه‌ای فعال در زمینه خدمت به محیط زیست شناخته شود.

طرح مذکور سعودی‌ها و مشارکت سطح بالای یک مقام ارشد یعنی محمد بن سلمان می‌‌تواند در راستای تلاش برای بهبود چهره عربستان به ویژه ولیعهد آن پس از فاش شدن جنایات متعدد وی باشد؛ به ویژه اینکه طرح مذکور چند هفته پس از انتشار گزارش قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی و افشای نقش بن سلمان در قتل وی مطرح می‌شود.

رسانه‌ها گزارش دادند که عربستان مدعی است قصد دارد در طرحی ابتکاری تا 10 سال آینده در قلمرو خود 10 میلیارد اصله‌ درخت بکارد. این کشور همچنین در طرحی به نام ابتکار سبز خاورمیانه ادعا کرده است که با همکاری دیگر کشورهای عربی تا 40 میلیارد اصله درخت دیگر خواهد کاشت.

انتهای پیام/