شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#مجلس

رنجبرزاده در گفتگو با مهر:

هدف اصلاح‌طلبان گمراهی جامعه از تخلفات دولت روحانی است

هدف اصلاح‌طلبان گمراهی جامعه از تخلفات دولت روحانی است

نماینده ادوار مجلس گفت: برخی می‌خواهند فضای فکری جامعه را به سمت اختلافات و ناکارآمدی‌ها سوق بدهند تا از موضوعاتی همچون رسیدگی به تخلفات دولت قبل غفلت شود.

اکبر رنجبرزاده نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه قوای سه‌گانه در چارچوب وظایف و اختیارات خود درباره عملکردها اظهار نظر و عمل می‌کنند، گفت: اظهارنظر درباره اقدامات، به لحاظ چارچوب حکومت مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی پذیرفته شده است. اگر غیر از این باشد، جای نگرانی دارد و ممکن است شبه‌انگیز باشد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان و کسانی که خیلی موضع حکومت‌مردمی داشتند و در شعارهای خود به این مسائل تاکید می‌کردند، باید این انتقادات را نقطه قوت قوای سه‌گانه بدانند که جدای از باورهای اعتقادی در راستای تقویت نظام، هرکدام هم‌سنگ خود گام‌هایی را برمی‌دارند.

رنجبرزاده تصریح کرد: هر قوه در راستای تقویت شیوه‌های عملکردی اظهار نظرات مستقل خود را انجام می‌دهد و قوای دیگر هم با توجه به آنچه مجلس و قانون تعیین کرده و ریل‌گذاری شده است، در خصوص مسائل اظهار نظر، نظارت و حرکت می‌کند. شیوایی و زینت عملکردی مسئولین در قوای سه‌گانه همین است که این انتقادات اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: صاحب‌نظرانی که هر کدام در یک جایگاه مسئولیتی قرار گرفته‌اند، می‌توانند اظهارنظر و انتقاد کنند، راه‌کار جدید بدهند که این امر موجب تقویت پیشبرد امور خواهد شد؛ اینکه عده‌ای در این میان چنین عملکردی را، اختلاف و شکاف قلمداد کنند، درست نیست.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه مبنای دوستی، رفاقت، همدلی و همیاری بین دو قوه این است که مردم از آن نفع ببرند، اظهار کرد: اگر منظور اصلاح‌طلبان این است که این‌ها باید آنقدر در هم ادغام شوند و منطبق باشند و رسالت خود را فراموش کنند، باید بگوییم این یعنی فساد. این همان عملکردی است که خروجی و بازدهی وجود نخواهد داشت و روزنه‌هایی برای گسترش فساد ایجاد خواهد کرد که بعضاً در دولت و مجلس قبلی شاهد آن بودیم.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه زیبنده کار این است که همه مسئولان به وظایف خود در راستای تحقق منافع مردم پافشاری کنند، تاکید کرد: این نه تنها نقطه ضعف دو قوه نیست که انتقادات خود را بیان کنند، بلکه نقطه قوت آنهاست. کار آنجا خراب می‌شود که حرف منافع ملی میان باشد و اختلاف بوجود بیاید، مثل موضوع برجام که در گذشته دیدیم چه اتفاقاتی افتاد.

وی بیان کرد: کسانی که بر طبل اختلاف می‌کوبند باید بدانند، در شرایطی که دشمنان خارج از کشور تا دندان مسلح شده‌اند تا بتوانند وحدت داخلی را بشکنند و آسیب خود را به ملت بزنند. اینکه کسانی تلاش کنند واقعیات را انکار کنند و مسائلی غیرواقعی را جایگزین کنند زیبنده کشور و ملت ایران نیست. دامن زدن به اختلافات، باعث می‌شود ناکارآمدی به جامعه تزریق شود.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: بهتر است اصلاح‌طلبان آنچه رئیس یک قوه یا نمایندگان مجلس نسبت به آن انتقاد می‌کنند، همان موضوع را مورد بررسی کارشناسانه خود قرار بدهند و ارزیابی کنند. اما اینطور عمل نمی‌کنند و متاسفانه از ریشه موضوع را می‌زنند و اساس کار را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

رنجبرزاده گفت: تمامیت ظرفیت کشور شده این سه قوه که امروز شکل گرفته است، اگر بتوانند این سه پایگاه را هم ناکارآمد جلوه بدهند، موفقیت بزرگی در راستای منافع خارج از مرزها کسب کرده‌اند. ما انتظار داریم صاحب‌نظران سیاسی نقد و بررسی کنند و قضاوت‌های منصفانه داشته باشند تا اهداف محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به یک انسجام احتیاج داریم، عنوان کرد: ایجاد شکاف یعنی زور و بازو و قدرت و توان کشور را دو نیم کردن و این به مصلحت هیچ‌کس نیست.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: البته برخی می‌خواهند فضای فکری جامعه را به سمت اختلافات و ناکارآمدی‌ها سوق بدهند تا از موضوعاتی همچون رسیدگی به تخلفات دولت قبل غفلت شود؛ در صورتیکه یکی از وظایف مجلس همین است که به عملکردها رسیدگی شود. این موضوع در جهان سابقه داشته و در کشور ما هم باید اینطور باشد که از رئیس‌جمهور تا همه مسئولین در ادارات و کارشناسان در قبال عملکرد، اظهارات، ضررها و زیان‌هایی که زده‌اند و همه آنچه در مقصد تحویل داده‌اند پاسخ‌گو باشند.

رنجبرزاده در پایان تاکید کرد: این حداقل حقوق مردم است که به تخلفات و کوتاهی‌ها رسیدگی شود تا اعتماد آنها از بین نرود و قانون نیز به درستی اجرا شود.