شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تهران#تامین اجتماعی

سفره بازنشستگان در دولت گذشته هر روز کوچک و کوچک‌تر شد


سفره بازنشستگان در دولت گذشته هر روز کوچک و کوچک‌تر شد

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی شهر تهران با اشاره به اینکه علی‌رغم اجرای دو مرحله متناسب‌سازی در اواخر سال ۹۸ و ۹۹ اما بازنشستگان شرایط خوبی را ندارند، گفت: در دولت قبل سفره بازنشستگان هر روز کوچک و کوچک‌تر شد.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به روش افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان به صورت پلکانی اظهار کرد: این طرح در دولت‌های گذشته انجام شده و منجر به ضرر و زیان شاغلان و بازنشستگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله در شورای عالی کار برای حداقل‌بگیران 20 تا 30 درصد و سایر سطوح 10 درصد حقوق افزایش پیدا می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد این مسئله با توجه به شرایط اقتصادی و تورم منطقی نیست و شرایط زندگی بازنشستگان هر روز بدتر از روز گذشته می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد باید وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم مدنظر قرار گیرد و علی‌رغم اینکه از اواخر سال 98 تا سال 99 طی دو مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد، اما این مسئله نتوانست وضعیت معیشتی بازنشستگان را به طور کامل بهبود بخشد.

دهقان‌کیا با بیان اینکه سفره غذایی و معیشت بازنشستگان هر روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود، گفت: ما انتظار داریم که دولت آقای رئیسی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنایت ویژه‌تری را به جامعه بازنشستگان داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه سیاست‌هایی که دولت قبل انجام شد وضعیت معیشتی بازنشستگان را دچار مشکلات عدیده‌ای کرد و انتظار داریم که با تشکیل جلسه شورایعالی کار هم به بحث بازنشستگان و شاغلین پرداخته شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه معارفه سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از بازنشستگان خواست پیشنهادات خود را رابطه با شرایط فعلی ارائه دهند چون ما پیشنهادات خود را اعلام کردیم و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/