شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۸ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۴ دلار رسید.
کد خبر: ۹۹۸۵۴
بازدید : ۱
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶

فرادید| طلا همچنان در مسیر صعودی قرار دارد. امروز ۲۸ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۲۴ درصد به ۱۷۷۴ دلار رسید. عقبگرد دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا به طلا فرصت داد در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی صعود کند.

به نظر می‌رسد بازار متوجه شده است که صورت جلسه فدرال رزرو از نشست سپتامبر (شهریور)، که هفته گذشته منتشر شد، «بسیار تهاجمی به طرف فروش متمایل بود.»

پیتر گرنت، نائب رییس شرکت زانر گفت: «این امر باعث از بین بردن موقعیت‌های دلار برای طولانی مدت و همچنین خزانه داری برای کوتاه مدت و بهتر شدن شرایط بازار طلا شد.» او گفت وضعیت تثبیت بیشتر در محدوده وسیع معاملات طلا، حداقل تا جلسه نوامبر (آذر) FOMC ادامه داشته باشد.

برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل انتظارات تورمی که در هفته‌های اخیر با انتشار داده‌های اقتصاد ایالات‌متحده ایجاد شده است، نرخ‌های بهره حداقل تا مدتی به‌طور چشم‌گیری افزایش نخواهند داشت و این می‌تواند برای سرمایه‌گذاران در حوزه کامودیتی‌ها به‌ویژه طلا خبر خوبی باشد.

به گزارش فرادید؛ اما برخی دیگر از تحلیل‌گران معتقدند که رشد‌های اخیر بازار رمزارز‌ها و افت بازار سهام می‌تواند مسیر را برای طلا سخت‌تر کند.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت‌ای بی سی بولیون گفت: اگرچه طلا در بازه محدودی مانده است، اما اگر بالای ۱۷۶۰ دلار بماند، می‌تواند به سطح ۱۷۸۲ دلار و حتی ۱۸۰۰ دلار بازگردد. اما شکسته شدن سطح ۱۷۵۹ دلار طلا را تا محدوده ۱۷۳۷ تا ۱۷۴۱ دلار عقب می‌برد.

وی خاطرنشان کرد همه به حد کافی متقاعد نشده اند که طلا خرید کنند و سرمایه گذاران کلان هم به نظر نمی‌رسد مجاب شده باشند طلای بیشتری برای پوشش ریسک تورم خریداری کنند. افزایش نرخ‌های بهره هم بخشی از واقعیت زندگی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اندرو بیلی، رییس بانک مرکزی انگلیس روز یکشنبه سیگنال جدیدی درباره افزایش نرخ‌های بهره در پی بالا رفتن ریسک‌های تورم به بازار مخابره کرد.

نظرسنجی تولید فدرال رزرو فیلادلفیا در ماه اکتبر و داده‌های هفتگی مطالبات اولیه بیکاری از ایالات متحده قبل از اینکه IHS Markit گزارش‌های فلش PMI ساخت و خدمات PMI برای انگلستان، آلمان، منطقه یورو و ایالات متحده را منتشر کند، به دقت بررسی خواهد شد.

در این بین، سرمایه گذاران به بازده اوراق خزانه داری آمریکا توجه خواهند کرد. بازدهی اوراق قرضه تسهیلات ده ساله آمریکا با وجود افت هفتگی بالاتر از سطح اصلی ۱.۵ درصد بوده است و در صورت سرمایه گذاری دلار بر افزایش بازده اوراق خزانه داری، طلا می‌تواند تحت فشار نزولی قرار گیرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها