شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#عملیات انتحاری

طالبان، عملیات انتحاری را قهرمانانه خواند/ تقدیر طالبان از مهاجمان انتحاری

بنا به خبرنامه طالبان آقای حقانی با بستگان مهاجمان کشته‌شده انتحاری در هتل اینترکنتیننتال کابل دیدار کرده است.

به گزارش زنهار،  امروز اتفاقی عجیب رخ داد که البته دور از انتظار نبود. وزارت داخله طالبان با انتشار عکس‌هایی از دیدار سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله این گروه با خانواده‌های اعضای طالبان که در سال‌های گذشته حملات انتحاری انجام داده و کشته شده‌اند، خبر داد. دیداری که از پیش اعلام نشده بود تا امنیت آن حفظ شود.

بنا به خبرنامه طالبان آقای حقانی با بستگان مهاجمان کشته‌شده انتحاری در هتل اینترکنتیننتال کابل دیدار کرده است. این هتل در سال‌های گذشته چند بار هدف حملات انتحاری طالبان بوده است.

در این خبرنامه وزارت داخله طالبان آمده که آقای حقانی در سخنانش این مهاجمان را "قهرمانان وطن" خوانده است و از آن‌ها قدردانی کرده است.

نکته آن است که پلیس فدرال آمریکا برای«اطلاعاتی که منجر به دستگیری سرج‌الدین حقانی شود» ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود که این رقم با حضور او در کابینه طالبان به ‌عنوان وزیر داخله به ۱۰ میلیون دلار افزایش یافت. او در بالاترین سطح تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار دارد. در سایت پلیس فدرال آمریکا سراج‌الدین حقانی یک «ترویست بین‌المللی» خوانده شده است.

گروه طالبان در روزهای پس از تسلط بر کابل در ۱۵ آگوست/اوت در یک رژه نظامی از جمله کمربندهای انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری‌شده را نیز به نمایش گذاشتند.

در عکس‌های منتشرشده چهره سراج الدین حقانی پوشانده شده است. طالبان گفته‌اند، به دلایل امنیتی نمی‌خواهند عکسی از آقای حقانی را منتشر کنند.
او که از فرماندهان شبکه حقانی بوده است که متهم است برخی از مرگبارترین حملات در دو دهه‌ گذشته را انجام داده است. خانواده حقانی وجود شبکه حقانی را انکار می کنند و اصرار می‌کنند که آنها اکنون بخشی از طالبان هستند.

در حال حاضر ۵ عضو کابینه طالبان از فرماندهان مهم شبکه حقانی هستند. اما طالبان می‌گوید شبکه حقانی بخشی از امارت اسلامی هستند و نام و تشکیلات جداگانه‌ای ندارند.