شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام#خبرنگاران#سیستان
بسیاری از ممنوع الخروجی‌ها در سامانه «ثبت من» موجود نیست

بسیاری از ممنوع الخروجی‌ها در سامانه «ثبت من» موجود نیست

ذبیح‌الله خداییان روز سه شنبه در حاشیه چهل وششمین شورای عالی مسئولان سازمان ثبت و آیین افتتاح ساختمان اداره ثبت در استان‌های فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام در جمع خبرنگاران درباره به روز بودن استعلام ممنوع‌الخروجی‌ها در سامانه «ثبت من» اظهار داشت: بسیاری از ممنوع الخروجی‌ها در سامانه ما موجود نیست اما اشخاص اگر براساس پرونده‌های اجرایی ممنوع الخروجی ‌شوند، در سامانه مطلع خواهند شد.

اعتمادآنلاین| معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اطلاعات ممنوع‌الخروجی افراد در سامانه «ثبت من» به روز است.

 

به گزارش انتخاب، ذبیح‌الله خداییان روز سه شنبه در حاشیه چهل وششمین شورای عالی مسئولان سازمان ثبت و آیین افتتاح ساختمان اداره ثبت در استان‌های فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام در جمع خبرنگاران درباره به روز بودن استعلام ممنوع‌الخروجی‌ها در سامانه «ثبت من» اظهار داشت: بسیاری از ممنوع الخروجی‌ها در سامانه ما موجود نیست اما اشخاص اگر براساس پرونده‌های اجرایی ممنوع الخروجی ‌شوند، در سامانه مطلع خواهند شد.

 

وی ادامه داد: هرکسی با مراجعه به سامانه «ثبت من» می‌تواند اطلاعات مربوط به املاک ثبتی، شرکت‌ها و برندهای ثبت شده و همچنین همه خدمات ثبتی که ارائه می‌دهیم را از این سامانه دریافت کنند.

 

معاون قوه قضاییه اضافه کرد: هر خدمتی که ارائه می‌دهیم در این درگاه وجود دارد؛ ممنوع الخروجی نیز در این سامانه موجود است و نیاز به استعلام از سازمان ثبت نیست.

 

خداییان درباره موضوع عدم ثبت ازدواج در روزهای اعیاد تعطیل در برخی دفترخانه‌ها گفت: در اعیاد تعطیل نکردیم و مشکلی وجود ندارد و بخشنامه‌ای در این رابطه صادر نشده است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره طرح تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها اظهار داشت: ممنوع کردن به کارگیری قضات در امر وکالت، محروم کردن جامعه از افرادیست که سال‌های سال تجربه کسب کردند و می توانند خدمات شایانی ارائه دهند.

 

خداییان افزود: در چنین طرح‌هایی که بدون بررسی کارشناسی تصویب می شود، اعتقاد داریم همه جوانب امر دیده نشده و ممکن است بخشی از موضوع به اطلاع نمایندگان رسیده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است اصلاحاتی درمورد وکالت صورت گیرد باید با کمک قوه قضاییه، دولت و کانون وکلا لایحه جامعی در این خصوص تهیه شود که هم قوانین به روز و هم نواقص امر برطرف شود.

 

خداییان گفت: بخشی از کسانی که می توانستند به امر وکالت بپردازند اگر این طرح تصویب شود جامعه از خدمات آنها محروم می شود.

 

وی ادامه داد: قوه قضاییه در این خصوص با کمک کانون وکلای دادگستری اقدام کرده اما یک باره در صحن علنی مطرح شد و قوه قضاییه اطلاعی نداشت.

 

خداییان گفت: از مدت ها قبل بحث وکالت مطرح شده و در دستور کار است و لوایح و طرح هایی از سوی معاونت حقوقی قوه قضاییه به مجلس تقدیم شدو طرحهایی در مجلس مطرح است. این پیشنهاد در قانونی است که ارتباط چندانی به وکالت ندارد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: باید این موضوع به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع و با کمک کارشناسان تصمیم همه جانبه گرفته شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت پلتفورم‌ها و استارتاپ‌های حقوقی گفت: هر فعالیتی باید به موجب قانون باشد. در قانون مشخص شده که چه اشخاصی به امر وکالت بپردازند و در قانون گفته شده که وکیل دادگستری می تواند به وکالت اقدام کند، بنابراین هر حقوقدانی نمی‌تواند امر وکالت را انجام دهد تا زمانی که پروانه وکالت نداشته باشد.