به گزارش برنا، «اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) در توئیتی نوشت که ارتش [ رژیم ] اسرائیل بر اساس ارزیابی وضعیت، تصمیم گرفت تعدادی از پایگاه‌ها و جاده‌ها را در نزدیکی با نوار غزه ببندد.  

وی افزود: تاکنون هیچ دستورالعمل خاصی برای جبهه داخلی در شهرک‌های (صهیونیست‌نشین) نزدیک نوار غزه صادر نشده است. 

پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی نیز  به نقل از یک منبع عالی رتبه در ارتش این رژیم نوشت که برآوردها نشان می‌دهد که تدابیر امنیتی در مرز با غزه قبل از تصویب بودجه عمومی اسرائیل افزایش یافته است.  

این پایگاه خبری صهیونیستی با اشاره به اینکه تاکنون سه موضوع یعنی معادله [ اسرا ]، بازسازی غزه و حقوق کارمندان حماس حل نشده است، افزود: افزایش این تدابیر با هدف ایجاد راه حل سریع برای مساله حقوق کارمندان غزه انجام شده است.  

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از یک منبع امنیتی در باریکه غزه نوشت که  ارتش [ رژیم ] اسرائیل به دلیل ترس از موشک‌های ضد تانک و تیراندازی تک تیراندازها تعدادی از خیابان‌ها و پایگاه‌ها در باریکه غزه را بسته است. 

در همین حال سایر رسانه‌های صهیونیستی عبری گزارش داده‌اند که این تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی در غزه شامل مناطقی است که قبلاً با موشک‌های ضد تانک مورد هدف قرار گرفته اند. 

شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل نیز در این پیوند گزارش داد که  ارتش [ رژیم ] اسرائیل از ترس حملات امنیتی تصمیم گرفت تعدادی از خیابان‌های مجاور نوار غزه را ببندد.  

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی تهدید کرده بود که اگر رژیم اسرائیل به آزار و اذیت اسیران فلسطینی اعتصاب کننده در زندان‌های این رژیم ادامه دهد با این رژیم حمله خواهد کرد و با آن وارد جنگ می‌شود. 

پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات نیز نوشت: این اتفاقات همچنین در سایه اظهارات جنبش حماس مبنی بر اینکه چنانچه رژیم اسرائیل به تفاهماتی که پس از عملیات اخیر در نوار غزه با حماس امضا کرد، پایبند نباشند و از ورود به بقیه کمک‌های قطر به کارکنان حماس در نوار غزه جلوگیری کند، حملات خود را از سر خواهد کرد، انجام شده است.