شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فلسطین#قدس

جهاد اسلامی: هیچ وحدتی بدون فلسطین و قدس وجود نخواهد داشت/ قدردانی از حمایت‌های ایران


جهاد اسلامی: هیچ وحدتی بدون فلسطین و قدس وجود نخواهد داشت/ قدردانی از حمایت‌های ایران

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنان خود در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت که هیچ وحدتی بدون فلسطین و قدس محقق نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز سه شنبه به صورت مجازی برگزار شد، گفت: وحدت اسلامی واجبی شرعی است و در قرآن کریم بارها این موضوع تکرار شده است.

وی افزود: وحدت اسلامی اینگونه نیست که حق اجتهاد و اختلاف دیدگاه‌ها را از میان ملت‌های مسلمان ملغی کند. اسلام تنها دینی است که به مخالفان خود اجازه می‌دهد در بین مسلمانان زندگی کنند و بر دین و عقاید خود باشند. بر این اساس مسلمانان همه اقدامات تکفیری‌ها را که مخالف مبانی اسلامی است محکوم می‌کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: بدون قدس و فلسطین هیچ وحدتی وجود نخواهد داشت و هیچ وحدتی نیز بدون قدس و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: فلسطین با ابعاد مختلف قرآنی و تاریخی، ریسمان محکمی است که امت باید به آن چنگ بزند. 

النخاله با اشاره به هجمه خصمانه غرب علیه امت اسلامی به سرکردگی آمریکا گفت: راه از بین بردن این هجمه، مقابله با نوک پیکان آن یعنی رژیم صهیونیستی، حمایت از مقاومت فلسطین و تجمیع نیروها و امکانات برای آزادسازی فلسطین است.

زیاد النخاله اختلافات و درگیری‌های مسلمانان را محصول پروژه‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب دانست و گفت: غرب در این اختلافات اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کند تا بتواند بر مسلمانان تسلط داشته و بر آنان حکومت کند؛ بنابراین تحقق وحدت اسلامی نیازمند اقدامات عملی است که باید امت اسلامی در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین مساله اصلی امت اسلامی است، گفت: آزاد سازی فلسطین تنها بر عهده ملت فلسطین نیست و آزاد سازی این سرزمین مقدس تنها با وحدت امت اسلامی امکان پذیر است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین محاصره، جنگ و نزاع در کشور‌های اسلامی را مهمترین چالش جهان اسلام برشمرد و گفت: استعمار غرب اهداف خود را در این چالش‌ها دنبال می‌کند. آنان قصد دارند مسئله پذیرش طرح رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین با انعقاد توافقنامه عادی سازی با این رژیم عملیاتی کنند. هدف آنان از این اقدامات یهودی سازی قدس و تلاش صهیونیست‌ها برای سیطره بر مسجد الاقصی است که قطعاً این تلاش‌ها بیهوده خواهد بود.

النخاله گفت: حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ادامه دارد، نقش مهمی در توانایی ما برای مقابله با رژیم صهیونیستی و ادامه مقاومت ما دارد.

وی افزود: پیروزی نهایی علیه رژیم صهیونیستی امروز نیاز به یک نهضت عربی و اسلامی و یک وحدت اسلامی واقعی دارد.

انتهای پیام/