شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

کشف درمانی آسان برای ترک خوردن لب

وقتی لب‌های شما خشک و ترک خورده است، پوست شروع به بلند شدن و پوسته پوسته شدن می‌کند. لایه‌برداری ملایم لب‌ها می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد که در غیر این صورت مانع رسیدن و مرطوب کردن پوست جدید پ زیر نواحی پوسته پوسته می‌شود.

کشف درمانی آسان برای ترک خوردن لب

ترک‌خوردگی لب ها می‌تواند در هر زمان از سال مشکل ساز شود. معمولا سرمای شدید یا هوای خشک باعث ترک خوردن و پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌شود، در غیر اینصورت اثرات شدید خورشید یا محصولات آرایشی هستند که لب‌های شما را خشک می‌کنند.

در حالی که بالم لب به طور قطع می‌تواند کمک‌کننده باشد، انواع مختلفی از درمان‌های خانگی نیز وجود دارد

که می‌تواند به تسکین لب‌های ترک خورده شما کمک کند.

با لایه‌برداری شروع کنید

وقتی لب‌های شما خشک و ترک خورده است، پوست شروع به بلند شدن و پوسته پوسته شدن می‌کند. لایه‌برداری ملایم لب‌ها می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد که در غیر این صورت مانع رسیدن و مرطوب کردن پوست جدید پ زیر نواحی پوسته پوسته می‌شود.

اسکراب لب خانگی

· ۱ قاشق غذاخوری از یک ماده لایه‌بردار مانند شکر یا نمک دریا

· ۱ قاشق غذاخوری نرم کننده، مانند عسل یا روغن

· یک ظرف کوچک برای مخلوط کردن مواد

· یک سواب پنبه‌ای برای مالیدن اسکراب

· یک دستمال مرطوب برای پاک کردن آن

روش تهیه

· (نمک یا شکر) و نرم کننده (روغن یا عسل) را در یک کاسه یا ظرف ترکیب کنید.

· یک پنبه را در اسکراب آغشته کنید.

· اسکراب را به صورت دورانی و با فشار ملایم روی لب‌های خود بمالید.

· با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید.

پس از لایه‌برداری لب‌های خود، یکی از داروهای خانگی زیر را برای تسکین، مرطوب‌سازی و محافظت از لب‌های ترک خورده استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده است که نه تنها پوست را مرطوب می‌کند، بلکه با تقویت عملکرد همراه است.

از دیگر مزایای روغن نارگیل، به ویژه در مورد ترک خوردن لب، خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن است .

آلوئهورا

خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده، آن را به یک انتخاب عالی برای درمان ترک خوردن لب‌ها نیز تبدیل کرده است.

آنزیم‌های موجود در آلوئه‌ورا دارای خاصیت لایه‌برداری ملایمی هستند، بنابراین شما باید مصرف آلوئه‌ورا را فقط به دو یا سه بار در روز محدود کنید.

عسل

عسل با داشتن خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و بهبود زخم، قرنهاست که به عنوان یک درمان خانگی برای مراقبت از پوست و تعدادی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد .

عسل از لب‌ها در برابر عفونت محافظت می‌کند. در حالی که عسل به طور معمول بی‌خطر است، افرادی که به گرده و زهر زنبور حساسیت دارند باید از عسل و محصولات عسل خودداری کنند.

کره آووکادو

کره آووکادو به عنوان نرم کننده و ضخیم کننده در بالم لب عمل می‌کند. چرب نیست و به خوبی جذب پوست می‌شود. همچنین حاوی چندین اسید چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای پوست مفید هستند، از جمله اولئیک و لینولئیک اسید.

برای جلوگیری از ترک خوردن لب‌ها چه کار کنیم؟

مرطوب نگه داشتن لب‌ها تنها یکی از کارهایی است که می‌توانید برای جلوگیری از ترک خوردن لب‌ها انجام دهید. در اینجا چند راه دیگر برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها آورده شده است:

لب های خود را لیس نزنید. لیس زدن ممکن است راه خوبی برای مرطوب کردن لب‌ها در زمان خشک شدن باشد، اما بزاق به سرعت تبخیر می‌شود.

هیدراته بمانید. آب زیادی بنوشید تا لب‌ها و بقیه بدن هیدراته بمانند.

از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر هوا خشک است، می‌توانید از یک مرطوب کننده در خانه خود برای رطوبت هوا استفاده کنید.

از محصولات لب حاوی محرک اجتناب کنید. بسیاری از محصولات لب حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند لب های شما را خشک کنند. محصولاتی را انتخاب کنید که عطر، رنگ یا الکل ندارند.

از لب های خود محافظت کنید. هوای سرد، گرما، باد و خورشید همگی در ترک خوردن لب‌ها نقش دارند. قبل از بیرون رفتن از منزل از کرم یا مرطوب کننده حاوی کرم ضد آفتاب از لب‌های خود محافظت کنید .

از طریق بینی نفس بکشید. تنفس دهانی می‌تواند باعث خشکی دهان و لب ها شود. بر تنفس از طریق بینی خود تمرکز کنید و اگر اغلب دچار احتقان هستید به پزشک خود در مورد سینوس و داروهای آلرژی مراجعه کنید.

نتیجه نهایی

لب‌های شما از حفاظت طبیعی بسیار کمی در برابر بسیاری از عناصر خشک کننده که اغلب با آن‌ها روبرو می‌شوند، برخوردار هستند. با کمی پیشگیری و کمک از داروهای خانگی آرامش‌بخش برای ترک خوردن لب‌ها، می‌توانید لب‌های خود را در ظاهر و بهترین حالت نگه دارید.