شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عمان#امور خارجه#وزیر امور خارجه

تاکید وزیر امور خارجه بر عملیاتی کردن پروژ‌های بین ایران و عمان

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز با وزیر امور خارجه سلطنت عمان ضمن اشاره به ضرورت افزایش همکاری در همه بخش‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده عملیاتی کردن توافق‌ها و پروژه‌ها و طرح‌های قبلی مورد توافق فی‌مابین است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان، بر اهمیت جایگاه همسایگان در سیاست خارجی دولت سیزدهم، استمرار رایزنی با عمان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و گسترش روابط فی‌مابین در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به ضرورت افزایش همکاری در همه بخش‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده عملیاتی کردن توافق‌ها و پروژه‌ها و طرح‌های قبلی مورد توافق فی‌مابین است.

در این گفت‌وگو طرفین با تاکید بر لزوم استمرار مشورت‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و بین المللی، اظهار امیدواری نمودند که در این دوره شاهد افزایش همکاری‌های دوکشور در بخش‌های مختلف باشند.

دکتر امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی از تشدید خشونت در افغانستان بویژه نسبت به عملیات‌های تروریستی توسط نیرو‌های داعش به شدت ابراز نگرنی کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه عمان مراتب دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به مسقط را تجدید کرد.

 

 

انتهای پیام/