شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی#آزمایش موشکی کره شمالی

اولین واکنش رسمی پکن به آزمایش موشکی کره شمالی

کدخبر: 448522
اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت خارجه چین اولین واکنش رسمی پکن را درباره خبرها مبنی بر آزمایش موشکی بامداد سه شنبه کره شمالی نشان داد و گفت: همه طرف‌ها در شبه جزیره کُره خویشتنداری خودشان را حفظ کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها در شبه جزیره کُره خویشتنداری خودشان را حفظ کنند.

ساعاتی بعد از انتشار خبرها درباره آزمایش موشک بالستیک کره شمالی از یک زیردریایی این کشور، سخنگوی وزارت خارجه چین به این موضوع واکنش نشان داد.

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین اولین واکنش رسمی پکن را درباره خبرها مبنی بر آزمایش موشکی بامداد سه شنبه (امروز) کره شمالی نشان داد و خواستار خویشتنداری طرف‌ها شد.

به گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» چین، سخنگوی دستگاه دیپلماتیک چین اعلام کرد که این کشور از شلیک موشک بالستیک کره شمالی آگاهی دارد.

وانگ ون بین افزود: «(چین) امیدوار است همه طرف‌ها خویشتندار باشند و به طور مشترک به حل و فصل سیاسی مساله شبه جزیره کُره بپردازند».

بامداد امروز سه شنبه (به وقت تهران) رسانه‌های کره جنوبی به نقل از مقام‌های این کشور، از شلیک پرتابه ناشناس از کره شمالی خبر دادند.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر اولیه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی از زیردریایی مستقر در شرق این کشور یک موشک بالستیک به دریای ژاپن شلیک کرد.

واکنش چین به آزمایش موشکی تازه کره شمالی در شرایطی مطرح شده که روابط پکن و پیونگ یانگ به طور سنتی خوب است و آنها سابقه ایستادن در یک جبهه مشترک در «جنگ کُره» را دارند.

جنگ کُره در سال ۱۹۵۰ میان کره جنوبی و کره شمالی با حضور نیروهای نظامی چین و آمریکا آغاز شد و در سال ۱۹۵۳ با اعلام آتش‌بس پایان یافت اما تا به امروز هنوز معاهده رسمی صلح میان طرف‌های درگیر امضا نشده است.