به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این همایش که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور سینا کلهر سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، محسنی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و روسای هیات های ورزشی استان و حسین پور مدیر مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی برگزار شد، گفت: هفته ورزش باعث انتقال شادی و نشاط خواهد شد، چرا که با شیوع ویروس کرونا در حدود ۲ سال اخیر مردم کمتر به فعالیت بدنی پرداخته اند.

نصرالله پریچهره با بیان اینکه یکی از اهداف ما با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها، آن است که در توسعه سرانه ورزشی پایتخت اثرگذار باشیم و مجموعه ورزشی تختی پایگاه مناسبی برای این مهم است است، البته تلاش خواهیم کرد در راستای توسعه و نگهداری این مجموعه بزرگ و باارزش با کمک شهداری تهران و مناطق گام های خوبی برداریم.
 
وی افزود: هفته تربیت بدنی، نوروز ورزش است و باید طی سال های آینده، در این ایام برنامه های باشکوهتری را با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در دستور کار داشته باشیم تا این مهم جا بیافتد.
 
۲۸ خانه ورزش روستایی استان تهران تجهیز شد
 
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان تهران هم در حاشیه همایش و جشنواره امروزاعلام کرد: ۲۸ خانه ورزش روستایی به مناسبت هفته تربیت بدنی در ۱۵ حوزه و شهرستان استان تجهیز و به بهره برداری رسید.
 
حسن داورزنی گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی، پیاده روی خانوادگی به مسافت یک کیلومتر در مجموعه تختی و همچنین تجهیز ۲۸ خانه روستایی و تیم ورزشی روستایی انجام شد.
 
وی بیان کرد: تجهیز این خانه ها در شهرهای پیشوا، ری، شمیرانات، قرچک، شمال شرق تهران، پاکدشت، ورامین، پردیس، اسلامشهر، ملارد، فیروزکوه، جنوب شرق تهران، بهارستان، شمال غرب تهران و قدس انجام شد.
 
داورزنی افزود: تجهیزات هر خانه ورزش روستایی شامل یک میز پینگ پنگ، یک میز فوتبال دستی، بیست تخته تاتامی، یک میز شطرنج و یک عدد دارت است و به خانه کشتی یکصد تخته تشک کشتی و رویه تشک به صورت رایگان تعلق گرفته است.

وی گفت: پیش تر ۱۳۰ خانه ورزشی روستایی با همکاری دهیاری ها در راستای ایجاد شور و نشاط و کشف استعدادها تجهیز شده بود