آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاست های دیکته شده آمریکا را اجرا می کند

جلال رشیدی کوچی با اشاره به دیدار وزیر خارجه آمریکا و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای ایران، گفت: به نظر می رسد آژانس بین المللی انرژی اتمی با وجود اینکه در اساسنامه و قوانین مستقل است اما در عمل وابستگی شدیدی به برخی کشورها مثل آمریکا دارد، متاسفانه شامل خیلی از مجموعه های جهانی دیگر می شود این مجامع بین المللی با اینکه ادعا دارند مستقل هستند و کارها را بدون نظر کشورهای سلطه پیش می برند اما وابسته به آمریکا هستند و این ضعف بزرگ برای جامع بین الملل است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس بیان کرد: گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهارات مختلف در کشورها دارد، در ایران یکجور اظهار نظر می کند و وقتی به آمریکا می رود رفتار دیگری دارد که این حاکی از عدم استقلال آژانس بین المللی انرژی اتمی است، این عدم استقلال باعث ضربه به منافع اصلی آژانس می شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاست های دیکته شده آمریکا را اجرا می کند

 

وی اظهار داشت: آژانس باید این پنبه را از گوش خود در بیاورد که هر چه آنها می گفتند که دیکته شده آمریکا بود، ایران اجرایی می کند، از این به بعد بر سر منافع خود می ایستیم و بر اساس منافع کشورمان عمل می کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس عنوان کرد: از سوی دیگر تحریمی باقی نمانده که اعمال کنند. آمریکایی ها می دانند تحریم ها دیگر تمام شده و ایران از عهده این تحریم ها بر آمده است، کشورهای غربی باید به این سمت بروند که منافع ملی ایران را در نظر بگیرند و بر اساس منافع متقابل سر میز مذاکرات بیایند.