به گزارش برنا؛ حسین قناعتی در برنامه «سلام تهران»،  تهران با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: وقتی در مواجهه با ویروس به این نتیجه می رسیم که واکسن آمار مرگ و میر را به شدت پایین می آورد پس باید همه  تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه فوتی‌های واقعی کرونا در سراسر جهان ۲ برابر میزان اعلام شده است، افزود: در مساله کرونا ساده اندیشی شده است؛ ما هنوز داریم به ازای شهدای جنگ بار اجتماعی می دهیم، کسانی که درجنگ از دنیا رفتند اکثرا مجرد بودند ولی الان اکثر کسانی که از بین می روند دارای خانواده هستند و ما از این لحاظ با بحرانهای زیادی مواجه خواهیم شد.

قناعتی با اشاره به اینکه هنوز مراحل علمی بعد از واکسن در هیچ جای دنیا طبق استانداردهای قوی نیست، افزود: همان دانشمندانی که این استانداردها را کشف کرده اند استانداردهای جدید مطابق با شرایط اضطرار فعلی در نظر گرفته اند که یکی از این استانداردها، تزریق واکسن است.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونا یک شرایط بحرانی همانند جنگ است،  گفت: هر گونه اظهار نظر در این شرایط باید با اجازه حاکمیت باشد و هیچ شخصی ولو یک شخصیت مشهور اجتماعی حق ندارد در خصوص واکسن اظهار نظر کند و مردم باید اخبار معتبر را از کانالهای علمی بشنوند.

وی با اشاره به وجود صدها مقاله علمی در خصوص کرونا توسط دانشمندان و رصد لحظه ای آمار و ارقام در مجامع علمی گفت: وقتی تصمیمی طبق مدارج علمی گرفته شود گرچه اشتباه باشد مسیر اشتباهش قابل اصلاح است.

قناعتی اظهار کرد: طبق دستور قرآن، صحبت کردن اشخاص در خصوص موضوعی که در مورد آن اطلاعی ندارند گناه است و همانطور که هر شخصی در زمینه مسائل شرعی نمی تواند حکم دهد چنانچه عالمی از سر دلسوزی و بر اساس اطلاعاتی که به او رسیده در خصوص کرونا صحبت کند این کار تبعات زیادی دارد و گناه است.

قناعتی با اشاره به اینکه افرادی که از زدن واکسن امتناع می کنند از برخی فعالیتهای اجتماعی مانند استفاده از اتوبوس، مترو، هواپیما و فعالیت در برخی مشاغل، منع می شوند، افزود: هم اکنون مبنای علمی بسیاری از مردم استفاده از فضای مجازی است، بنابراین اشخاصی که به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند  باید بدانند چطور و چگونه از اطلاعات خود استفاده کنند و صدا و سیما هم باید علم استفاده از  فضای مجازی را به مردم بیاموزد.

وی با بیان اینکه  دانشمندان زیادی در طب سنتی فعالیت می کنند و مقالات معتبری هم در زمینه های مختلف دارند، گفت: ما با طب سنتی مخالف نیستیم ولی هر کاری باید از روی قاعده باشد و هر شخصی نسبت به چیزی که اطلاع ندارد نباید ورود کند.

وی با بیان اینکه عده ای در کشور با تغییر دادن حرفهای مسئولین در پی رواج نا امیدی در بین مردم هستند، افزود: تضاد منافع یکی دیگر از مواردی است که متاسفانه در کشور ما رواج یافته تا جایی که فردی در مقام معاون وزیر بهداشت بخاطر داشتن کارخانه دارویی و منافع شخصی، یک داروی بدون مجوز را برای درمان کرونا روانه بازار می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تمام واکسنهای موجود تحت کنترل یک موسسه بین المللی به نام کواکس استاندارد سازی می شوند، بیان کرد: تمام واکسنهای فعلی موجود در کشور تقریبا از لحاظ قدرت  در یک لول هستند ولی طبق شواهد واکسن سینوفارم عوارض کمتری داشته، عوارض آسترازنکا مقداری شدیدتر بوده و مرگ قطعی هم داشته و واکسن برکت هم خوب بوده ولی تمام واکسنهای موجود در دنیا درصدی به اندازه یک یا ۲ در میلیون تلفات داشته اند.

قناعتی با اشاره به اینکه هنوز ناگفته ها و ابهامات زیادی در خصوص ویروس کووید ۱۹ وجود دارد، گفت: این ویروس بطور مکرر ژن خود را عوض می کند و مانند دشمنی است که حرکات عجیب و غریب انجام می دهد، حال بسته به تغییراتش ممکن است اتفاقات زیادی بیافتد اگر تغییراتش اشتباه باشد ممکن است از بین برود و اگر ما مهره خود را اشتباه حرکت دهیم ممکن است به فاجعه انسانی منجر شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه توکل و اعتماد  بر خدا چاره تمام مشکلات است، گفت: تنها راه فعلی مقابله با این ویروس، واکسیناسیون همگانی است.