شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#بازگشایی مدارس#جدید

خبرهای جدید از بازگشایی مدارس

کدخبر: 448452
جماعتی درباره وضعیت بازگشایی مدارس، گفت: امروز نتایجی که در دنیا درباره چگونگی بازگشایی و شرایطی که باید وجود داشته باشد، مورد ارزیابی قرار گرفت. یکسری شرایط مربوط به مسئولان و مردم است و یکسری هم شرایطی است که وزارت آموزش و پرورش بتواند فراهم کند تا بتوانیم بازگشایی‌ها را تسریع کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حمیدرضا جماعتی، روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کنترل کووید ۱۹، افزود: یکی از مباحثی که امروز مورد بحث قرار گرفت، هوشمند کردن محدودیت‌ها است که بر اساس برنامه ریزی که در معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده، مورد ارزیابی قرار گرفت. موضوع دوم که درباره آن بحث شد، بحث بازگشایی مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی بود که برنامه‌ریزی ها در اینجا مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی درباره وضعیت بازگشایی مدارس، گفت: امروز نتایجی که در دنیا درباره چگونگی بازگشایی و شرایطی که باید وجود داشته باشد، مورد ارزیابی قرار گرفت. یکسری شرایط مربوط به مسئولان و مردم است و یکسری هم شرایطی است که وزارت آموزش و پرورش بتواند فراهم کند تا بتوانیم بازگشایی‌ها را تسریع کنیم.

جماعتی افزود: اگر بازگشایی‌ها انجام نشود، می‌تواند باعث ایجاد اشکالاتی در آموزش و سلامت روان کودکان شود.

وی ادامه داد: در عین حال بازگشایی‌ها باید با تعداد کم روزها انجام شود. آن هم بدون اینکه اقدامات و اموزش‌های مجازی تعطیل شود. به عنوان مثال بازگشایی از یک روز در هفته آغاز شود و بر اساس پروتکل‌هایی که آموزش و پرورش و با کمک کمیته علمی انجام می‌دهند که می‌توانند با کمک مجامع علمی اقدامات را انجام دهند تا به تدریج به سمت بازگشایی‌ها رویم. البته این موارد به بحث واکسیناسیون و رعایت موارد بهداشتی وابسته است.