شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئال مادرید#فوتبال#تیم فوتبال

پیکه: بخواهم درباره بارتومئو حرف بزنم، منفجر می‌شوم/ وینیسیوس یک قدم با آمدن به بارسلونا فاصله داشت


پیکه: بخواهم درباره بارتومئو حرف بزنم، منفجر می‌شوم/ وینیسیوس یک قدم با آمدن به بارسلونا فاصله داشت

مدافع میانی تیم فوتبال بارسلونا درباره رئیس پیشین این باشگاه و فرصتی که آبی‌و‌اناری‌ها برای خرید مهاجم برزیلی رئال مادرید از دست دادند، صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جرارد پیکه یکی از بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا است که دل خوشی از رئیس سابق این باشگاه خوسپ ماریا بارتومئو ندارد. بارتومئو که سال گذشته بعد از دو دوره ریاست در نوکمپ آبی‌و‌اناری‌ها را ترک کرد و جای خود را به خوان لاپورتا داد، بارسلونا را با کلی بدهی و مشکلات مالی تنها گذاشت. مدیریت نادرست او به خصوص در حوزه خرید بازیکن و تعیین حقوق‌های هنگفت برای بعضی از بازیکنان، بارسلونا را به جایی رساند که برای فرار از ورشکستگی چاره‌ای جز قطع همکاری با لیونل مسی و کم کردن حقوق بازیکنانش نداشت و پیکه هم یکی از کسانی بوده که برای کمک به باشگاه حاضر شده حقوقش را کاهش دهد. در این بین؛ مدیریت بارتومئو نقاط تاریک دیگری هم داشته که فقط پیکه و دیگر اعضای باشگاه که از نزدیک در جریان امور بودند از آنها اطلاع دارند.

پیکه در گفت‌و‌گو با یکی از چهره‌های سرشناس فضای مجازی در کاتالونیا به نام ایبای یانوس درباره گفت‌و‌گوی اخیر خوسپ ماریا بارتومئو با شبکه Esport3 اسپانیا (بارتومئو در آن مصاحبه بابت برکنار نکردن سرمربی وقت تیم ارنستو والورده پس از باخت 4 بر صفر مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا ابراز پشیمان کرد، عملکرد بارسلونا با کیکه ستین را بسیار بد توصیف و احداث استادیوم جدید که در دستور کار رئیس جدید باشگاه قرار گرفته است را غیرضروری دانست) به رئیس سابق آبی‌و‌اناری‌ها تاخت و گفت: «شنیده‌ام که بارتومئو صحبت کرده است... اگر من بخواهم دهان باز کنم، منفجر می‌شوم. حرف‌هایش حرص مرا درمی‌آورد.»

بازی بعدی بارسلونا در لالیگا، مصاف با رقیب دیرینه رئال مادرید در اولین ال‌کلاسیکوی فصل است که یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه نوکمپ برگزار می‌شود.

پیکه درباره آن بازی گفت: ال‌کلاسیکو یک بازی خاص است. از روزی که وارد بارسلونا می‌شوید باید خودتان را برای آن آماده کنید. این بازی برای تمام کشور اهمیت دارد. هیچ حسی بهتر از این نیست که دوباره 90 هزار تماشاگر را در ورزشگاه داشته باشیم. برگزاری ال‌کلاسیکو‌ بدون تماشاگر واقعاً تلخ بود. یکشنبه هفته آینده اما دیگر محدودیتی نخواهیم داشت و می‌توانیم در حضور تمام هواداران‌مان بازی کنیم. امسال بیشتر از هر سال دیگر هواداران در کنار ما خواهند بود.

کاپیتان دوم بارسلونا سپس از هواداران خواست که از انتقاد‌های بی‌مورد از او و هم‌تیمی‌هایش به خاطر پرداختن به وجوه زندگی شخصی‌شان که به مذاق آنها خوش نمی‌آید خودداری کنند. او گفت: شما به عنوان یک بازیکن وقتی که تیم‌تان ببازد و روز بدی داشته باشید، همان روز بعد جشن نمی‌گیرید اما مردم هم باید درک کنند که ما هم به عنوان انسان زندگی شخصی خودمان را داریم و باید کاری که فکر می‌کنیم حال‌مان را خوب می‌کند انجام دهیم. یک نمونه خیلی خوبش هم یکی از بازیکنان رئال مادرید بود که بعد از باخت 6 بر2 تیمش در ال‌کلاسیکو در یک جشن شرکت کرد و یکی از بازیکنان ما او را آنجا دید. من اسمش را نمی‌برم اما برای من این اتفاق تعجب‌آوری نبود.

پیکه سپس اعتراف کرد که وینیسیوس جونیور مهاجم برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید قبل از پیوستن به این تیم می‌توانست بارسلونایی شود اما پیشنهاد قابل توجه فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید او را مجاب کرد به کهکشانی‌ها ملحق شود.

مدافع پیشین تیم ملی اسپانیا در این باره تأکید کرد: من شخصاً با وینیسیوس تماس تلفنی داشتم. در آن تماس، این پسر گفت که با بارسلونا توافق کرده است اما رئال مادرید در آخرین ثانیه رسید و پیشنهادی دو برابری ارائه کرد. اگر او بخواهد حرف‌های مرا تکذیب کند من دوباره هم این حرف‌ها را می‌زنم، چون همه چیز تمام شده بود. او حتی با من تماس گرفت تا بداند که چطور می‌تواند خودش را با تیم‌مان تطبیق دهد.

پیکه در پایان به واقعیتی جالب در فوتبال اسپانیا اعتراف کرد؛ جانبداری داوران از سه تیم مدعی لالیگا! او گفت: در اسپانیا همه عاشق جنجال هستند، البته داوران در این کشور بیشتر به سود رئال مادرید، اتلتیکومادرید و بارسلونا سوت می‌زنند تا سایر تیم‌ها. درست است که ما برای قهرمانی رقابت می‌کنیم اما من خواهان عدالت برای همه تیم‌ها هستم، اگرچه می‌دانم که این کار سختی است.

انتهای پیام/