به گزارش برنا، در این نشست، "امین توکلی زاده" معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی برای توسعه ورزش شهروندی در کلانشهرها وجود دارد، گفت: یکی از این ظرفیت های مهم همراهی وزیر ورزش و جوانان با مدیران ورزش کلانشهرهاست که با توجه به حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت، می توان موضوعات مختلف ورزش شهروندی را از طریق دولت نیز دنبال کرد. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها در ادوار گذشته توجه زیادی به کالبد شهر کردند و اکنون باید با روح شهر توجه دوچندان کرد، افزود: جان شهرهای ما به خطر افتاده و آسیب های اجتماعی امروز در شهر به دلیل کم توجهی به روح شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

توکلی زاده با اشاره اکنون بیش از ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم که آسیب بسیار جدی است و باید کارهای فرهنگی و ایجابی در این زمینه انجام داد، گفت: ورزش بهترین حوزه برای توقف چرخه آسیب های اجتماعی است و هرچه در ورزش هزینه شود اسراف نیست و سرمایه گذاری است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اظهارداشت: امر به ورزش امر به معروف است و باید نامحدود توسعه یابد. در ابزارهای فرهنگی، دنبال موضوعات پر مخاطب و پر اثر هستیم و ورزش، بی حد و حصر اثر و مخاطب دارد. باید به رشته های جدید با مخاطب جدید توجه بیشتری در ورزش کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه محله محوری، رویکرد جدی در فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده و ورزش یکی از مهمترین حوزه ها در تحقق محله محوری است، گفت: ورزش از ابتدای انقلاب جایگاه ویژه در مسجد داشته است که باید توجه جدی به آن شود. کارها در شهرداری از جمله ورزش باید مسجد محور شود و با جشنواره و مسابقه می توانیم جایگاه ورزش را در شهرها قوام بخشیم.

توکلی زاده با بیان اینکه بنا داریم جشنواره های محلی ورزشی را توسعه دهیم، افزود: حدود ۳ ماه دیگر سالگرد شهید سلیمانی است و باید در حوزه ورزش برنامه جدی داشته باشیم. سازمان ورزش شهرداری تهران اقدامات مختلفی را در این حوزه شروع کرده که لازم است در سایر کلانشهرها نیز دنبال شود.

"امیر محسنی" مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های توسعه ورزش همگانی در پایتخت ارائه داد و گفت: در اجرای سیاست های معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، توجه به ظرفیت های ورزش محلات پایتخت به طور جدی دنبال می شود. معاونین اجتماعی فرهنگی و روسای ادارات ورزش ۱۹ شهرداری کلانشهرهای کشور نیز در این نشست به بیان دیدگاه ها و تجربیات خود در حوزه ورزش شهروندی پرداختند.