به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور در آیین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: اقدامات عملی شهید حاج قاسم سلیمانی را که برای ایجاد اتحاد در امت اسلامی اقدامات عملی به انجام رساندند، ارج‌ می نهیم.  اقدامات حاج قاسم سلیمانی و اقدامات علمی آقای تسخیری بسیار در جهت دفع شبهات و انحرافات از امت اسلامی اثر بخش بود. نگاه به سیره بزرگان دین و رسول اکرم رمز وحدت در جامعه اسلامی است و جامعه اسلامی را به سمت اتحاد و ائتلاف هدایت می کند.

او ادامه داد: امت اسلامی باید با هم متحد باشند، اتحاد گاهی با نگرش به درون امت اسلامی است که سخن از توصیه هاست که اختلاف و تفرقه نکنید، گاهی هم با نگرش به هدف مشترک در امت اسلامی است. هیچ زمان امت حق ندارد دچار ایستایی و توقف شود.امت اسلامی باید مناسبات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و نظام خانواده و زندگی فردی اش همه باید جلوه رب شود. باید همواره به عناصر چهارگانه امت نگاه کرد. امت اسلامی بنگرند به مقصد واحد که آن مقصد، آزادی امت از نظام سلطه است. نگاه امت باید این باشد که نظام سلطه به دنبال این است که امت اسلامی شکل نگیرد و پویایی نداشته باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: نظام سلطه با تشکیل گروه های تکفیری ، شبهه افکنی و اختلاف انداختن بین امت اسلامی و بهره کشی کردن از دانشمندان در امت اسلامی و بکار گماردن دولت های سست عنصر که به دنبال روابط با رژیم صهیونیستی هستند، همواره جامعه اسلامی را تهدید کرد.

رئیسی گفت: همواره سعی کردند، مولفه های قدرت امت اسلامی را با پول، قدرت رسانه ای، توطئه و فتنه دچار خدشه کنند. گرایش  جوانان ما امروز  به دین و معنویت بیش از همیشه است و گرایش جوانان نسبت به اسلام و آموخته های امام صادق و حضرت رسول بسیار زیاد شده است و این یک فرصت عالی است.اگر دیروز جوانان آرزو می کردند در یک فضای فرهنگی و غربی قرار بگیرند امروز احساس می کنند که باید روی پای خود بایستند. خون شهدا از مردم و امت اسلامی جهل زدایی کرده و امت اسلامی را بیدار کرده است. از جمله ضرورت هایی که امروز برای این نشست وجود دارد آن است که نسبت به توطئه و انحرافات فهم درستی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: رسماً وزیر خارجه قبلی آمریکا در یک رقابت انتخاباتی اعلام کرد که داعش را آنها به وجود آورده اند فهم این توطئه ها بسیار مهم است، امروز در لبنان و افغانستان و عراق و سوریه هم شاهد توطئه هستیم و فهم این توطئه مهم است. روشنگری علما مصونیت بخش جوانان خواهد بود. گسترش همکاری های علمی فرهنگی و رسانه ای در جهان اسلام بسیار ضرورت دارد. باید جلوگیری کرد از آنکه مسئله فلسطین به حاشیه رانده شود.

او افزود: جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا  دوستی، همکاری، همیاری و همگرایی را با قوت دنبال کند و نسبت به تمامی اختلافات به عنوان یک ملجا‌ و پناه کمک کند. ما دست دوستی همه کشورهای اسلامی و همه کسانی که دغدغه دین و مردم را دارند می فشاریم و بر این دوستی تاکید داریم، به دنبال این هستیم تا در جامعه دینی، فساد و بی ثباتی نداشته باشیم. به دنبال ایجاد ثبات هستیم. در کشورهای اسلامی، دشمن بدنبال بی ثباتی است؛ ما راهبرد را وحدت می دانیم و راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است.

 

 

 

 

در حال تکمیل