شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار سرمایه#جدید

توسعه بازار سرمایه با استقرار تیم هماهنگ اقتصادی


توسعه بازار سرمایه با استقرار تیم هماهنگ اقتصادی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اشراف کامل به بازار سرمایه در کنار دانش و تجربه هیات مدیره جدید سازمان بورس، امیدواری ها برای رفع مشکلات و باز شدن گره های بازار را افزایش داده است.

به گزارش تسنیم، علی بیک زاده کارشناس بازار سرمایه گفت: اشراف کامل به بازار سرمایه در کنار دانش و تجربه هیات مدیره جدید سازمان بورس، امیدواری ها برای رفع مشکلات و باز شدن گره های بازار را افزایش داده که به نظر می رسد با هماهنگی میان ارکان اقتصادی کشور از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس و همچنین هماهنگی مناسب تیم جدید مدیریتی سازمان بورس به زودی شاهد رویدادهای مثبتی در بازار سرمایه باشیم.

بیک زاده بیان کرد: مجید عشقی به عنوان رییس جدید سازمان بورس به ارکان مختلف بازار اشراف کامل دارد و به واسطه سال ها فعالیت در بازار سرمایه، دانش و تجربه‌ مناسب، می تواند با همراهی و هم اندیشی فعالان و کارشناسان، اهداف توسعه ای بازار سرمایه را محقق کند. 

او افزود: در سال های گذشته شاهد  بروز یک ناهنجاری «رشد نامتقارن» در میان ارکان بازار سرمایه بوده ایم که شاید عدم توجه به برخی ارکان یا نهادهای مالی باعث این ناهنجاری شد اما در تیم مدیریتی جدید سازمان بورس به نظر می رسد که دو بخش سهام و کالا باهم در مسیر توسعه قرار گیرند که تجربه خوبی نیز در هر دو مقوله در میان اعضای هیات مدیره جدید وجود دارد. 

مزیت دانش و تخصص در حوزه‌های مالی

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: مزیت تیم جدید مدیریتی سازمان، این است که همه اعضا دارای دانش و تخصص مرتبط با حوزه‌های مالی هستند و دوم اینکه سابقه طولانی در بخش‌های مختلف بازار سرمایه داشته‌اند و لذا تلفیق سوابق عالی با دانش لازم، می‌تواند مسیری روشن پیش روی بازار سرمایه ترسیم کند.

بیک زاده با تاکید بر اینکه اعضای هیات مدیره جدید ازنظر هماهنگی، یک تیم خوب محسوب می‌شوند به برخی مطالبات سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات فعالان بازار سرمایه، برقراری و تقویت ثبات در این بازار است تا شاخص‌ها به حد معقولی برسد و سرمایه‌گذار دچار تنش‌های زیاد و تلاطم‌های هیجانی نشود.

او ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات، شفاف شدن قوانین و مقررات است. بعضاً در برخی قواعد عدم شفافیت‌هایی وجود دارد که باعث ایجاد ریسک و گاهی زیان برای سهامداران می‌شود. لذا این خواست معقول از رئیس جدید وجود دارد که قوانین تا حد امکان شفاف و بدون ابهام باشد.

بیک زاده در پایان گفت: در بحث تأمین مالی شرکت‌ها، انتظار این است که فرآیند مستمری وجود داشته باشد و سازوکارها برای گسترده‌تر شدن تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس فراهم شود.

انتهای پیام/