شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال

تراشیون: سه ویژگی خانواده موفق / بهترین اشتغال زن در خانه


تراشیون: سه ویژگی خانواده موفق / بهترین اشتغال زن در خانه

تراشیون می‌گوید موضوع تربیت بسیار جدی است. اگر والدین شب و روز بدوند، وقت کم می‌آورند. ما گاهی ظرف را کوچک می‌بینیم و سقفمان را کوتاه نگه می‌داریم. تمام زندگی را در خورد و خوراک خلاصه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ حجت‌الاسلام تراشیون کارشناس حوزه خانواده در برنامه سمت خدا گفت: زن و مرد هر یک در زندگی مشترک باید در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند. اسلام نه با مردسالاری و نه با زن‌سالاری موافق است. آنچه در اسلام اهمیت دارد، این است که هر کدام باید مأموریت خاص خودشان را انجام دهند. گاهی اوقات تصور می‌کنیم اگر مرد هستیم، باید یکسری ویژگی‌های زنانه را در خود تقویت کنیم. یا خانم‌ها تصور می‌کنند باید یکسری گزاره‌های مردانه را در خود تقویت کنند تا جذاب‌تر شوند. در این سالیانی که با مردم در ارتباطم، دریافتم یک مسئله‌ای سبب آزار آقایان می‌شود؛ به این صورت که همسر آنها علاقه دارند نقشی مردانه را در زندگی ایفا می‌کنند. شاید ریشه این مشکل ضعف مرد بوده، اما در هر صورت اگر بتوانیم در همان جایگاه حقیقی‌مان خود را تقویت کنیم،‌ قطعاً برآیند آن یک زندگی موفق خواهد بود. اگر بخواهم زن و مرد را تشبیه کنم، مانند دو نیمه سیب است. هر دو نیمه یک ماهیت دارند، اما اگر در معرض یک کارشناس قرار دهیم، متوجه تفاوت‌هایی می‌شود. باید توجه داشت که وجود این تفاوت‌ها سبب می‌شود مرد و زن مکمل یکدیگر شوند؛ لذا نباید نقش‌ها و ویژگی‌های خود را فراموش کنیم.

 

خانواده , سبک زندگی ,

وی افزود: در دنیای امروز اگر خواندن و نوشتن را بلد نباشیم، نمی‌توانیم ادعای سواد کنیم. باسوادهای حقیقی در این زمانه کسانی هستند که دانش خود را تبدیل به مهارت کنند و در زندگی‌شان به کار بگیرند. حاصل یک پژوهش حاکی از این بود خانواده‌هایی موفق‌تر بودند که سخت‌کوشند و تحمل‌پذیری بالاتری دارند. اینها می‌توانند از بحران‌های زندگی عبور کنند. اگر با مشکلی مواجه شدیم،‌ سریع عقب نکشیم. دومین مورد، نظم در امور است. نظم زمانی، رفتاری و کلامی از جمله آنهاست. گاهی اوقات نمی‌دانیم چه زمانی باید حرف بزنیم؛ به این دلیل حرف خوب را ممکن است از بین ببریم و نفله کنیم؛ مثلاً مدعا هستیم حرف حقی را به همسرم زدم، اما این سخن را باید بدانم در چه زمانی و مکان و با چه کیفیتی مطرح کنم. گاهی اوقات یک حرف خوب را زمانی مطرح می‌کنیم که نه تنها ممکن است همسرمان عمل نکند، بلکه منجر به لجبازی او می‌شود. نکته سوم در خلاقیت خانواده‌ها است؛ این مسئله گاهی در پخت غذا یا چیدمان خانه و نوع برخورد با همسر و فرزند اتفاق می‌افتد. تنوع را باید خودمان ایجاد کنیم. فکر نکنیم بناست یک نفر از بیرون بیاید و تنوع بدهد.

تراشیون با تأکید بر اهمیت تربیت فرزندان گفت: موضوع تربیت بسیار جدی است. اگر والدین شب و روز بدوند، وقت کم می‌آورند. ما گاهی ظرف را کوچک می‌بینیم و سقفمان را کوتاه نگه می‌داریم. تمام زندگی را در خورد و خوراک خلاصه می‌کنیم. اگر به فرزند صبحانه دادیم، تازه کارمان آغاز شده است. اگر در دوران تربیتی دقت کنیم، تازه می‌دانیم وقت کم داریم. اگر نگاه من بلندمدت باشد به این صورت که این پسر یا دختر بناست فردا نقشی را ایفا کند و جزو مفیدی از جامعه شود، مرا وادار به حرکت می‌کند. در چنین شرایطی ما باید چه برنامه‌ریزی برای او داشته باشیم؟ گاهی اوقات این مسائل را کمرنگ می‌بینیم. در چنین حالتی خانم می‌گوید حوصله‌ام سر رفت و زندگی برایم یکنواخت شد و گاهی اوقات به فکر اشتغال می‌افتد. بنا نیست خودمان در نقطه ثابت بمانیم، بلکه باید رشد کنیم. امروز شما می‌توانی در منزلت بنشینی و از محضر بهترین اساتید استفاده کنی.    

خانواده , سبک زندگی ,

تراشیون: ویژگی افراد خانواده‌دوست چیست؟ / علت مهمی که جوانان تن به ازدواج نمی‌دهند

انتهای‌پیام/