شهر خبر

شلیک موشک در دریای ژاپن؛

توکیو: اقدام کره شمالی تهدیدی علیه جامعه بین الملل است

توکیو: اقدام کره شمالی تهدیدی علیه جامعه بین الملل است

وزارت دفاع ژاپن و دفتر نخست وزیری این کشور به تازه ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ که ادعا می شود از نوع بالستیک، کوتاه برد و قابل حمل روی زیردریایی است؛ واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نوبیو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی که ساعاتی پیش انجام شد؛ تداوم چنین اقداماتی را تهدیدی جدی علیه جامعه بین الملل تلقی کرد.

کیشی با طرح این مسئله که از ماه می ۲۰۱۹ تاکنون، کره شمالی به دفعات آزمایش های موشکی را انجام داده است؛ گفت که پیونگ یانگ به طور آشکار به دنبال بهبود فناوری موشکی خود است.

همزمان، خبرگزاری «کیودو» از انجام مکالمه تلفنی میان دو مقام بلندپایه آمریکا و ژاپن پیرامون جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی خبر داد حال آنکه درباره نام این دو مقام و محتوای گفتگوی آنها ابراز بی اطلاعی کرد.

تلویزیون ملی ژاپن هم می گوید که یک مرکز پاسخگویی تحت نظارت دفتر نخست وزیری ژاپن در واکنش به این آزمایش موشکی تشکیل شده است.

کره جنوبی احتمال می دهد موشک تازه آزمایش شده که در دریای ژاپن فرود آمد از نوع بالستیک و کوتاه برد باشد. آن طور که خبرگزاری «یونهاپ» می گوید این موشک از سکوی پرتاب یک زیردریایی شلیک شده و پیش از فرود، مسافتی ۴۳۰ تا ۴۵۰ کیلومتری را طی کرده است. ارتفاع پرواز این موشک در بیشترین حد ممکن ۶۰ کیلومتر است.