محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: وظیفه دولت و حکومت ایران این است که به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اتباع خارجی در صورتی که خودشان تمایلی به ادامه تحصیل نداشته باشند، می‌تواند ارائه خدمت نکند اما این امر درباره دانش آموزان ایرانی به این شکل نیست.

او با بیان اینکه طبق قانون اساسی دولت و حکومت نسبت به دانش آموزان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل ایرانی وظیفه دارد و باید امکانات آموزشی را در اختیار این افراد قرار دهد، افزود: موظف هستیم مشکل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به هر طریقی برطرف کنیم که این امر می‌تواند تأمین لوازم آموزشی الکترونیک، محتوا آموزشی و... باشد.

احمدی درباره عدم اجرای قانون تأمین تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان تصریح کرد: این قانون زمانی وضع شد که بیماری کرونا در کشور شایع نشده بود و امکانات و تجهیزات خاصی مد نظر نبود و به صورت عام تجهیزات آموزشی شامل همه افراد جامعه می‌شد که می‌توان به میز و صندلی، دفتر و کتاب اشاره کرد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: تجهیزات آموزشی شامل موبایل، تبلت و وسایل آموزش الکترونیک می‌شود، این امر استثنایی است.

او ادامه داد: ممکن است برای تأمین آن کمیسیون، بودجهای در نظر بگیرد تا آموزش و پرورش تجهیزات را تأمین و در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

احمدی گفت: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان کشور بنا به دلایلی از تحصیل بازمانده‌اند همچنین تعدادی شناسایی شدند و سعی شد به شرایط این افراد توجه ویژه‌تری نشان داد.

انتهای پیام/ 3