شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#جدید

محموله جدید واکسن کرونا رسید

بیست‌وهشتمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز سه‌شنبه؛ بیست و هفتم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از   ایرنا، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای واردات واکسن همچنان ادامه دارد گفت: با همراهی و همکاری خوب مسئولان در دستگاه‌های کشور و مدیریت معاون اول رییس جمهور، طی ۱۰ روز گذشته جمعیت هلال‌احمر ۵ محموله به میزان ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور کرد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، ۸۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

همتی با بیان اینکه واکسن‌های وارداتی همچنان از نوع سینوفارم است، گفت: واکسن های وارداتی هلال‌احمر از نوع سینوفارم و معمولا با تاریخ انقضای مدت دار است که الان هم محموله‌های اخیر در انبارهای وزارت بهداشت برای واکسینه کردن همه هموطنان دپو شده و تقریبا تا الان به اندازه کل جمعیت ایران، هلال‌احمر واکسن وارد کرده است.

رییس جمعیت هلال احمر در پایان با اعلام اینکه واردات واکسن و واکسینه شدن جامعه، مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش داده است اظهار کرد: خوشبختانه نتیجه اصلی حاصل از واردات واکسن و واکسینه کردن مردم، کاهش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در میان کادر درمان و مردم و همچنین کاهش آمار بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها بوده است.