شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#روسیه#اوکراین#معاون وزیر

مقام روسی خبر داد؛

آمریکا، اوکراین و آلمان به انتخابات روسیه حمله سایبری کرده اند

آمریکا، اوکراین و آلمان به انتخابات روسیه حمله سایبری کرده اند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور در جریان انتخابات اخیر دوما شاهد وقوع حملات سایبری از آمریکا، اوکراین و آلمان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور همزمان با برگزاری انتخابات اخیر دوماً شاهد وقوع حملات سایبری از آمریکا، اوکراین و آلمان بوده است.

به گفته این مقام روسی، ما در واقع شاهد جهشی در تداخل‌ها در سامانه‌های اطلاعاتی دولتی در جریان روند آماده سازی و زمان برگزاری انتخابات دوماً در سپتامبر ۲۰۲۱ بودیم، هرچند مسکو این اقدامات را تلاشی برای تأثیرگذاری بر خواست شهروندان می‌داند.

پیشتر نیز «میخائیل اوسیوسکی»، رئیس شرکت خدمات دیجیتال روسیه موسوم به تلکام اعلام کرده بود که طی روزهای انتخابات ۱۹ حمله سایبری علیه سیستم رأی گیری الکترونیکی این کشور صورت گرفته است که همه آنها خنثی و دفع شد.

پوتین به تازگی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان. بی. سی آمریکا گفته بود که امیدوار است که همکاریها با آمریکا در عرصه مبارزه با جرایم سایبری آغاز شود.

پوتین با بیان اینکه روسیه آماده گفت و گو با آمریکا در زمینه امنیت سایبری است، افزود: این آمریکا است که از همکاری با روسیه در این عرصه امتناع کرده است.

وی دست داشتن روسیه و یا هکرهای روس در حملات سایبری در آمریکا را "مضحک" خواند و گفت که آمریکا تاکنون هیچ مدرک و شواهدی برای اثبات اتهام روسیه در این عرصه ارائه نکرده، ضمن آنکه بر اساس اطلاعاتی که در آمریکا منتشر شده است، بخش عمده حمله‌های هکری به کشورهای دیگر از خاک این کشور صورت می‌گیرد.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه نیز به تازگی اعلام کرد: ۷۵ درصد حملات سایبری به کشورهای مختلف از آمریکا صورت می‌گیرد.

«اولگ خراموف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه به هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاکتی گفت: آمریکا و متحدان این کشور، اقدامات تجسسی و مخرب در عرصه فضای مجازی و سایبری کشورهای دیگر را افزایش می‌دهند.

وی افزود: آنها (آمریکا و متحدانش) از طرف دیگر، روسیه، چین، کره شمالی و ایران را منابع اصلی تهدید سایبری معرفی می‌کنند.

خراموف گفت: آمریکا به این وسیله تصویر رسانه‌ای ایجاد می‌کند که هدف آن توجیه هر گونه اقدام از جمله با بکارگیری زور در انظار جامعه جهانی است.

به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه، پیامد تشدید رویارویی‌ها در عرصه اطلاع رسانی، متشنج شدن مناسبات بین المللی و توقف رشد اقتصاد جهانی بر اثر تحریم‌ها و کاهش اعتماد به روند دیجیتالی کردن (اقتصاد کشورها) است.