شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
توان بازگشت خریداران بورس

پیش بینی بورس فردا 27 مهر 1400/بازار سهام شکننده است

کدخبر: 448328
اقتصادنیوز: سیگنال های مثبت کامودیتی ها به همراه تغییرات محدود نرخ ارز، میتواند آغازگر تحرکات سمت تقاضا در معاملات بازار سهام باشد اما فعلا خریداران توان برگشت روند معاملات به صورت پایدار را ندارند.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص های عملکردی بازار سهام در روز میانی هفته اگرچه با فشار سمت عرضه شروع شد اما در پایان تحرکات سمت تقاضا، شاخص کل را سبز رنگ کرد. به نظر میرسد بازار در روز سه شنبه ناشی از تحرکات سمت تقاضا بتواند خریداران را فعال نگه دارد. این در حالی است که عرضه ها در نمادهای کوچک فعالتر بودند و همچنان مانع پیشروی شاخص هستند.

با تغییرات دلار، سیگنال های مربوط به مذاکرات وین و احتمال از سرگیری گفت‌وگوها با مذاکرات در بروکسل به همراه تغییرات مثبت کامودیتی ها بازار فعلا در شرایط نوسان محدودی دنبال میشود. البته سمت عرضه اگرچه توان فشار برای تداوم نزول شاخص را دارد اما سمت تقاضا نیز در روز دوشنبه نشانه های مثبتی را در دقایق پایانی به ثبت رساند که نشان میدهد این وضعیت میتواند روند معاملات در روز سه شنبه را دستخوش تغییر قرار دهد.

اگرچه سرانه خرید و فروش حقیقی ها به نفع خریداران به ثبت رسید و تعداد نمادهای دارای صف فروش 2.4 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید است، ورودی جریان نقدینگی در بازار سهام دوباره منفی و جریان نقدینگی در صندوق های با درآمد ثابت دوباره با وضعیت مثبتی دنبال شد. با تحولات شکل گرفته در بازار سهام، جریان فروش اگرچه همچنان توانمند ارزیابی میشود اما از شدت آن نسبت به دفعات قبل کاسته شده است.

ارزش معاملات خرد همچنان در 5 هزار میلیارد تومان به ثبت میرسد و این در حالی است که شکاف سرانه خرید و فروش حقیقی ها دوباره به نفع فروشندگان شدت گرفت. این سیگنال ها میتواند توان سمت عرضه را ارزیابی کند.

معاملات روز سه شنبه میتواند به تاثیر از مختصات شکل گرفته با تحریکات سمت تقاضا آغاز شود اما در ادامه با دید همانند روز قبل فشار سمت عرضه چقدر توان غلبه بر تقاضا را دارد. تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان میدهد که معاملات روز سه شنبه با تحرکات سمت تقاضا آغاز میشود اما در ادامه سمت عرضه دوباره میتواند مانع از پیش روی شاخص شود. فعلا بازار در همین محدوده مشخص پیگیری میشود. البته تردید و انتظار خریداران همچنان شرایط بازار را شکننده و ناپایدار جلوه میدهد.