شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبالی#تحویل سال#لیگ برتر

تحویل سال فوتبالی ایران در آغاز دهه جدید/ جدال صنعتی‌ها در حضور یک تازه‌وارد


تحویل سال فوتبالی ایران در آغاز دهه جدید/ جدال صنعتی‌ها در حضور یک تازه‌وارد

فصل بیست و یکم لیگ برتر فوتبال امروز آغاز می‌شود تا بار دیگر شاهد ۳۰ هفته تلاش تیم‌ها برای قرار گرفتن در جایگاهی مناسب باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سوت آغاز فصل بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (سه‌شنبه) با انجام 4 دیدار زده می‌شود. مسابقاتی که آغازگر 30 هفته جدال 16 تیم لیگ برتری برای رسیدن به اهداف‌شان است. همچون گذشته، برخی تیم‌ها در فصل پیش‌رو به دنبال قهرمانی،‌ برخی به دنبال کسب سهمیه آسیا هستند و برخی هم برای بقا در لیگ می‌جنگند. باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات تابستانی تغییراتی را در بازیکنان و کادر فنی‌شان داده‌اند و حالا قرار است در هفته نخست لیگ از تیم‌های‌شان رونمایی کنند. امروز با آغاز فصل جدید، لیگ حرفه‌ای ایران رسماً وارد دهه سوم فعالیتش شده و به نوعی امروز سال فوتبالی‌ها تحویل می‌شود.

پیکان - نفت‌ مسجدسلیمان

تیم فوتبال پیکان فصل گذشته، لیگ موفقی را پشت سر گذاشت. این تیم با مهدی تارتار موفق شد 40 امتیاز جمع کند و در رده هفتم قرار بگیرد. پیکانی‌ها در عین ناباوری در مقاطعی از لیگ گزینه اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان بودند ولی در نهایت موفق به کسب این مهم نشدند. پیکان نسبت به فصل پیش دستخوش تغییرات زیادی از جمله رفتن مهدی تارتار و اضافه شدن مجتبی حسینی در راس کادر فنی شد.

در آن سوی میدان نفت مسجدسلیمان فصل گذشته را با تغییرات متعددی که در کادر فنی‌اش به پایان رساند. این تیم فصل گذشته در نهایت با محمود فکری موفق شد در لیگ برتر ماندنی شود، هرچند تا هفته‌های آخر خطر سقوط را احساس می‌کرد. نفتی‌ها البته امسال نیز پیش از آغاز فصل چندین بار سرمربی تیمش را عوض کرد تا در نهایت کار به فراز کمالوند سپرده شود. نفت مانند فصل‌های پیش با وضعیت نه چندان خوب مالی پا به مسابقات می‌گذارد.

پدیده - آلومینیوم

پدیده یکی دو سالی است که دوران عجیبی را سپری می‌کند. این تیم که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز در کارنامه دارد، سال گذشته انواع و اقسام وقایع مدیریتی و مالکیتی را به چشم دید. رفت و آمد فرهاد حمیداوی به عنوان مالک باشگاه و موضوعات قضایی و حقوقی از جمله این اتفاقات بود و اخیراً نیز پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه به دلیل بدهی به مربی پیشین خود بسته شده است. پدیده با ین شرایط و با هدایت رضا مهاجری کار سختی در لیگ بیست و یکم خواهد داشت و شاید تکرار رتبه نهم  فصل گذشته برای تنها نماینده شرق کشور یک موفقیت به حساب بیاید.

نتایج آلومینیوم در فصل پیش در اولین سال حضور در لیگ برتر، راضی‌کننده بود. هرچند این تیم در مقاطعی با رسول خطیبی فراتر از انتظار نتیجه گرفت و به کورس بالای جدول نیز راه پیدا کرد اما تغییرات کادر فنی باعث شد آلومینیوم رفته رفته از شرایط آرمانی دور شود. آلومینیوم این فصل دوباره با رسول خطیبی به فکر پیاده کردن اهدافی بزرگ است  و می‌تواند در فصل تازه آغاز شده، حرف‌‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نساجی - فجر سپاسی

نساجی بعد از روز‌های پرالتهاب، فصل گذشته را با ساکت الهامی با آرامش به پایان رساند. این تیم امسال نیز با این مربی وارد مسابقات می‌شود تا فصل جدیدی را در کارنامه خود رقم بزند،‌ البته قائمشهری‌ها در این فصل یک چالش مهم خواهند داشت که احتمالا تا نیم فصل با آن درگیر خواهند بود. شاگردان الهامی باید در ورزشگاه شهدای ساری لیگ را آغاز و پیگیری کنند و فعلا خبری از آماده‌سازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر نیست.

فجر اما بعد از حدود 7 سال غیبت در لیگ برتر دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشته است. این تیم با ریشه و پرهوادار با حضور دوباره‌ در لیگ برتر به دنبال دفاع از پیشینه‌اش است. فجر با هدایت علی‌ اصغر کلانتری در لیگ دسته اول با 60 امتیاز به عنوان تیم اول به لیگ برتر راه پیدا کرد. فجری‌ها سعی کرده‌اند با جذب چند بازیکن با قوای بیشتری به استقبال فصل جدید بروند. تازه‌واردهای لیگ می‌خواهند در لیگ برتر موفق ظاهر شوند.

سپاهان - مس رفسنجان

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل بیست و یکم خواهد بود. این تیم با تداوم حضور محرم نویدکیا و حفظ اسکلت تیم و البته جذب چند بازیکن سرشانس از جمله شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، محمد ریگی و البته کریستوفرنت آلمانی از هفته نخست به دنبال جام قهرمانی است. سپاهانی‌ها فصل پیش با دو امتیاز کمتر به نسبت پرسپولیس قهرمانی را به رقیب سنتی‌شان تقدیم کردند و در جام حذفی نیز با شکست مقابل فولاد دست‌شان از جام کوتاه ماند.

در آن سوی میدان مس رفسنجان با محمد ربیعی مانند آلومینیوم در سال اول حضورش در لیگ برتر موفق و فراتر از انتظار ظاهر شد. این تیم با 39 امتیاز در رده هشتم جدول به کار خودش در فصل گذشته پایان داد و مطمئناً امروز می‌تواند حریف قدرتمندش را در رفسنجان اذیت کند. باید دید جدال صنعتی‌ها چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

به گزارش تسنیم برنامه کامل مسابقات هفته نخست به شرح زیر است:

سه‌شنبه 27 مهر
پدیده مشهد - آلومینیوم اراک/ ساعت 16 ورزشگاه امام رضا (ع)
داور: علی صفایی، کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی و رحیم حاجیلو، داور چهارم: حسین زمانی
ناظر: ابوطالب طاهریان

نساجی مازندران - فجر سپاسی شیراز/ ساعت 16 ورزشگاه شهدای ساری
داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی و احد سلطانی، داور چهارم: کمیل غلامی
ناظر: محمدرضا فلاح

پیکان تهران - نفت مسجدسلیمان/ ساعت 16 ورزشگاه شهدای شهرقدس
داور: ناصر جنگی، کمک‌ها: ایوب غلام‌زاده و حسین گلشنی، داور چهارم: سعاد وفاپیشه
ناظر: حاتم بک‌پور

سپاهان اصفهان - مس رفسنجان/ ساعت 18 ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: مرتضی منصوریان، کمک‌ها: یعقوب سخندان و جعفر مهاجر، داور چهارم: سیدمهدی مرجان‌زاده
ناظر: یداله جهانبازی

چهارشنبه 28 مهر
گل‌گهر سیرجان - تراکتور تبریز/ ساعت 16 ورزشگاه امام علی (ع)
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: محسن سلطانی و مهدی سیفی، داور چهارم: شبیر بهروزی
ناظر: حیدر شکور

استقلال - هوادار تهران/ ساعت 18 ورزشگاه آزادی
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: علیرضا ایلدرم و علی‌اکبر نوری، داور چهارم: امیر سامان سلطانی
ناظر: محسن قهرمانی

صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن اصفهان/ ساعت 18 ورزشگاه تختی آبادان
داور: جواد رحیم‌زاده، کمک‌ها: سیدمحمد هاشمی‌نسب و حامد صفایی، داور چهارم: محمدرضا تارخ
ناظر: رسول فروغی

جمعه 30 مهر

فولاد خوزستان - پرسپولیس/ ساعت 18 ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان
داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: فرهاد فرهادپور و علیرضا مرادی، داور چهارم: یاسر همرنگ
ناظر: اسماعیل صفیری

انتهای پیام/