شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو#بازار خودرو

جهش شدید قیمت خودرو در 5 ماهه پایانی سال

جهش شدید قیمت خودرو در 5 ماهه پایانی سال

موضع فاطمی امین وزیر صمت درباره بازار خودرو به عاملی برای برهم زدن قیمت ها تبدیل شده است.

به گزارش تحریریه، حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قرار است در جلسه فردا با حضور مسئولان وزارت صنعت و بانک مرکزی جمع بندی لازم در خصوص اصلاحات طرح واردات خودرو انجام شود، گفت: اگر فردا به جمع بندی برسیم طرح برای تصویب در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

فیروزی نکته مهمی گفت که نشان می دهد یکی از مشکلات اصلی، به رویکرد وزارت صمت و شخص فاطمی امین باز می گردد، زیرا این نماینده مجلس به صراحت اعلام کرد: وزیر تاکید داشت با توجه به شرایط فعلی کشور مجلس برای موضوع واردات خودرو شش ماه صبر کند به نحوی که اگر درصدد اجرای واردات خودرو است این موضوع را از سال آینده کلید بزند.

اینکه در این 6 ماه چه معجزه ای می خواهد اتفاق بیافتد که در 43 سال اتفاق نیافتاده است را باید از فاطمی امین سوال کرد، اما کارشناسان اجماع نظر دارند، در هیچ بازار انحصاری بهبودی حاصل نمی شود و به تاخیر انداختن آزادسازی واردات خودرو هرچند به صورت محدود، برای 6 ماه باعث جهش قیمت ها در نیمه دوم سال 1400 خواهد شد. 

شواهد نشان می دهد که مجلس مصمم به آزادسازی واردات خودرو در آبان ماه سال جاری است و به همین انتظار کاهش قیمت ها در بازار وجود دارد، اما در صورتی که نظر وزیر صمت غالب شود، باید انتظار داشت در 5 ماهه پایانی سال جاری قیمت ها جهش پیدا کند. 

پایان/