به گزارش برنا، «مایا گویکوویچ» روز دوشنبه در ملاقات با «رشید حسن پور»  با تاکید بر اینکه دولت صربستان دوست واقعی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: بهره گیری از ظرفیت ها و اشتراکات فرهنگی می تواند مقوم همکاری های دو کشور در تمامی زمینه ها باشد.

وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان که در دولت گذشته در مقام رئیس پارلمان به تهران سفر داشت، گفت: امید است با عادی شدن اوضاع و رفع محدودیت های کرونایی، شاهد از سرگیری و رشد  تلاش ها و فعالیت های فرهنگی و رسانه ای متناسب با ظرفیت ها و توانمندی‌های دو کشور باشیم.

سفیر تهران در بلگراد نیز در این نشست اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه و ارتقای همکاری های همه جانبه با جمهوری صربستان است و در این رهگذر نقش همکاری های فرهنگی، هنری و رسانه ای دو کشور بسیار موثر، تعیین کننده و برجسته است.

حسن پور تاکید کرد:  روابط دو کشور طی ماه های اخیر تحولات مثبت و سازنده ای را تجربه کرده است. این تحولات می توانند در نهایت منجر به دیدار «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهوری صربستان از ایران شوند.

وی  با اشاره به نمونه هایی از همکاری های اخیر دو کشور در حوزه فرهنگ، هنر و درخشش هنرمندان ایرانی در جشنواره ها و مجامع هنری صربستان اظهار کرد: پس از واکسیانسیون عمومی و فرو کش کردن نسبی اپیدمی کرونا و به تبع آن از سرگیری فعالیت مجامع هنری در سه ماهه گذشته و حضور آثار فراوانی از هنرمندان ایران در این برنامه ها، موفقیت های زیادی نصیب کشورما شده است و این موضوع نشان از عمق روابط فرهنگی دو جانبه بین ایران و صربستان دارد.

«محمدتقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز در این نشست که در سفارت کشورمان برگزار شد با اشاره به موفقیت های چشمگیر هنرمندان ایرانی در چندین جشنواره فرهنگی وهنری در سه ماهه گذشته همچون موفقیت در جشنواره های؛ "کاریکاتور کرایگواتس"،   "تئاتر بیتف"، "فیلم کوتاه مردم شناسی"،  و همچنین جشنواره "بسی فست"، گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های مشترک فرهنگی و موارد مورد علاقه دو طرف ارائه داد.