شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#آلمان#لهستان#فرانسه#بلاروس

لوکاشنکو:

لهستان و لیتوانی در حال انتقال پناهجویان به آلمان و فرانسه هستند

لهستان و لیتوانی در حال انتقال پناهجویان به آلمان و فرانسه هستند

رئیس جمهور بلاروس طی سخنانی دو کشور لهستان و لیتوانی را به انجام عملیات ویژه برای تأسیس کانال‌هایی مخصوص انتقال پناهجویان به آلمان و فرانسه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس طی سخنانی دو کشور لهستان و لیتوانی را به انجام عملیات ویژه برای تأسیس کانال‌هایی مخصوص انتقال پناهجویان به آلمان و فرانسه متهم کرد.

بر اساس این گزارش، لوکاشنکو که این سخنان را در گفتگو با خبرگزاری «بلتا» بلاروس مطرح می‌کرد، گفت: در حال حاضر، یکی از تهدیدهای هیبریدی موجود، به چالش کشیدن موقعیت کشور ما در مرزها است. لهستان و لیتوانی عامدانه بلاروس را به ایجاد بحران مهاجرت متهم می‌کنند.

وی افزود: آنها همچنین در حال انجام عملیات ویژه ای برای تأسیس کانال‌هایی جهت انتقال پناهجویان به آلمان و فرانسه هستند و در این راستا، حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند.

رئیس جمهور بلاروس از سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه خواست تا واقع‌گرا بوده و ببینند چه اتفاقی برای این مهاجران در لیتوانی و لهستان در حال رخ دادن است.

لوکاشنکو گفت که ورشو و ویلنیوس همه جا مدعی می‌شدند که در حال جا دادن پناهجویان در کمپ‌های ویژه هستند. اما در حقیقت، این کمپ‌ها تنها نقاطی برای ساماندهی انتقال مهاجرین به سمت فرانسه و آلمان هستند.

وی تاکید کرد: (کشورها) باید متوجه باشند که این مهاجرین قرار نیست در خاک لهستان یا لیتوانی و حتی بلاروس بمانند.