به گزارش برنا، خانم نبیلا مسرلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه افزود که اتحادیه اروپا در این مقطع نمی‌تواند احتمال و زمان برگزاری این نشست را تائید کند.

صبح امروز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در جلسه هفته گذشته با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نکاتی را بیان داشت و توافق شد که گفت وگوها در چند روز آینده در بروکسل ادامه یابد.
وی با بیان اینکه این توافق دو سویه بود افزود: قطعاً موضوعات، چالش‌ها و موانعی که در وین به نتیجه نرسیده باید مورد رایزنی قرار بگیرد. اجازه دهید در همان مسیری که گفت و گوها بین ایران و هماهنگ‌کننده گفت و گوهای ایران و جهان آغاز شد، ادامه یابد و مطمئنا آقای باقری اولین فرصت نظرات مدنظر را مطرح خواهد کرد.
در همین پیوند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش نسبت به میزبانی جلسات مقدماتی مذاکرات وین با حضور هیات ایرانی در بروکسل ابراز امیدواری کرد و گفت که اوضاع را درحال پیشرفت است.
جوسپ بورل در آستانه برگزاری نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که هنوز برگزاری این جلسه قطعی نیست « اما من امروز نسبت به اینکه این نشست برگزار شود، خوش‌بین تر هستم».
وی افزود: اوضاع در حال پیشرفت است و امیدوارم که در روزهای آینده جلسات مقدماتی در بروکسل برگزار شود.
او در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آیا دستیابی به تفاهم درباره اجرای برجام «در دسترس» است گفت: من چنین چیزی نگفتم اما درحال کار بر روی این موضوع هستیم.
دیپلمات‌های ارشد گروه ۴ به‌علاوه یک، ایران و اتحادیه اروپا از فروردین تا خرداد ماه گذشته، شش دور در پایتخت اتریش گردهم آمده تا درباره احیای مفاد برجام گفت‌وگو کنند. این مذاکرات از تیرماه گذشته متوقف شده و اتحادیه اروپا بر ازسرگیری مذاکرات اصرار دارد. اما جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.
میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته است: گفت‌وگوها در بروکسل نمی‌تواند جایگزین مذاکرات وین شود. اما اگر طرف ایران نیاز داشته باشد، جلسه آینده در بروکسل می‌تواند به عنوان مرحله مقدماتی درخصوص ازسرگیری مذاکرات حقیقی در وین محسوب شود.