شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوشاک

سردرگمی صنعت پوشاک در تعیین هدف

سردرگمی صنعت پوشاک در تعیین هدف

یک مقام مسئول گفت: هیچ وقت یک چشم انداز دقیق برای صنعت پوشاک در کشور معرفی نشده است.

به گزارش مشرق، افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان پوشاک گفت: سوالی اصلی این است که آیا هدف مشخصی برای صنعت پوشاک در نظر گرفته شده است یا خیر؟

او ادامه داد: اساسا هیچ وقت یک چشم انداز دقیقی برای صنعت پوشاک معرفی نشده است و هنگامی که به آمارها نگاه می کنیم، مشاهده می کنیم که این آمارها به صورت تناژی ارائه می شوند و با این نگاه  نمی‌توانیم چشم انداز درستی را طراحی کنیم. به طور مثال کشور بنگلادش تمام تمرکز خود را روی اشتغال زایی گذاشت و بیست میلیون نفر در صنعت پوشاک آن مشغول به کار هستند.

افتخاری ادامه داد: وقتی یک تفکر اکوسیستمی داشته باشیم، همه واحدها کنار هم می‌توانند یک حیات پایدار و سالم داشته باشند. واحد های صنعتی یک سری ویژگی هایی را دارا هستند و واحدهای متوسط و کوچک هم ویژگی های دیگری را دارا هستند و با یکدیگر متفاوت هستند. وقتی مسیر صنعت پوشاک به درستی تبیین شود، قاعدتاً تمام واحدها می توانند از آن بهره ببرند.

او ادامه داد: باید مسیر به درستی تبیین شود و به شعار سال که موضوع مانع زدایی و پشتیبانی است، در بحث حاکمیتی دقت زیادی داشته باشیم ، اگر این موضوع صورت گیرد قطعا کل این زنجیره می تواند حیات پایداری را داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: چطور می توان یک واحد صنعتی در تابستان با قطعی برق همراه باشد و انتظار صادرات از آن داشت. قطعی برق به طور متوسط قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد. همچنین چطور می توان مواد اولیه یک واحد تولیدی را به مدت چهار ماه در گمرک نگه داشت و از آن انتظار داشت که صادرات انجام دهد. چطور می توان هدف را برای صادرات تعیین کرد در صورتی که مشکلات عدیده بانکی برای واحدهای  تولیدی وجود دارد، با این موانع، گمراهی و نبود هدف به طور جدی در این موضوع مشکل داریم و به مرحله خاصی راه پیدا نمی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران