به گزارش خبرگزاری برنا ،  ادهم کرد ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش ( 26 مهرماه لغایت 2 آبان )  در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: ۱۲ پروژه ورزشی با ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار و یک باشگاه ورزشی خصوصی با ۶ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته تربیت بدنی در استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: زمین چمن روستای جهانتیغ زابل، سرباز و نگور و باشگاه ورزشی در زابل از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته تربیت بدنی است.

کرد بیان کرد : مسابقات ورزشی رشته های مختلف و بازیهای بومی محلی در این هفته در سرتاسر استان برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: همایش پیاده روی همایش ورزش های بومی محلی منزلاب تجلیل از مادران ورزشکارانی که در صحنه های آسیایی و جهانی افتخارآفرینی کردند، همایش دوچرخه سواری در دهکده المپیک و همایش پیاده روی در سراسر استان از جمله برنامه های هفته تربیت بدنی است.

وی اضافه کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با پیشکسوتان ورزش و فرمانده سپاه سلمان به پاس فعالیت های این نهاد مردمی در حوزه فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و علمای شیعه و سنی، تجلیل از خانواده کارکنان ورزش و جوانان و جامعه ورزشی شمال و جنوب استان از دیگر برنامه های این هفته در سیستان و بلوچستان است.

کرد تجلیل از کادر درمان و ورزشکارانی که رسم پهلوانی را پاس داشتند و الگوی خود قرار دادند را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.