شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#مجلس#رئیس مجلس

در تماس تلفنی با رئیس مجلس روسیه؛

قالیباف بر تحکیم ارتباطات پارلمانی ایران و روسیه تاکید کرد

قالیباف بر تحکیم ارتباطات پارلمانی ایران و روسیه تاکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی تماس‌ تلفنی با «ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک به مناسبت انتخاب مجدد ویاچسلاو والودین به عنوان رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر تقویت و تحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش کمیسیون مشترک عالی پارلمانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع موانع احتمالی میان دو کشور، افزود: مجلس شورای اسلامی برای حفظ و تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری از برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک عالی پارلمانی فی‌مابین استقبال و حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو دولت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: روابط دو کشور مبتنی بر احترام متقابل بوده و هدف ما در پارلمان روسیه توسعه و تقویت تعاملات و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین می‌باشد.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در پایان این گفتگوی تلفنی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور، بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کرد.